This Is My Life

Alla inlägg under oktober 2008

Av Kim - 31 oktober 2008 23:03

Mina ögon är fyrkantiga :) Har tittat på femman och trean heeela dagen :) Härnäst ska det indentifieras penisar i Boston Tea Party...


Testade lite kläder som jag har packat ner inför fotograferingarna jag ska göra på tisdag och onsdag. Har gigantiskt många klänningar som är för stora och inte alls sitter snyggt längre och sen har jag jättemånga kjolar som är för stora (men älskar dom så jag vägrar slänga dom, dom får glida på höfterna istället) och kjolar som jag köpt typ i högstadiet och som passar nu igen. Det var grymt kul att testa alla dessa :) hi hi...


har även kollat genom massa gamla kort. Ska ta med ner till Broby på måndag och scanna in... hi hi. gamla söta kort på Kim som bebis och under uppväxt =)


Kattvakt imorgon till lille Jens =) Andy känner sig piggare nu och han tror verkligen på fullt allvar att han kommer vara lika pigg imorgonbitti. ha ha, för han tror att han ska följa med och titta imorgon i Skene. Iaf eftersom Andy inte ska köra så följer inte jag med frivilligt och ställer mig i denna kylan. Visserligen ska svåger köra men ändå... så då passar jag svågers katt istället så han slipper vara ensam en hel dag + att dom vet inte om dom ska stanna hos Maddes syster över natten. Mys med katt besök =)


sov gott

Av Kim - 31 oktober 2008 15:06

Älsklingen är jättesjuk :( Han har ringt och avanmält sig. Ingen tävling för oss imorgon... stackare...


Meen i allt detta negativa och snörvlande så uppkom en glad nyhet. Helt plötsligt har vi jättemånga kanaler på TV :) Är medveten om att det säkert bara är en sådan gratisgrej så jag njuter så länge jag kan. Kim är lycklig just nu... Tänk att ngt så litet kan göra mig så glad =) hi hi


Korvstroganoff och ris på spisen...


Krya på dig mamma där hemma. Hoppas pappa tar hand om dig :)


Av Kim - 30 oktober 2008 20:04

Tack Pappa för komplimangen, tipset och gratulationen :)


Har precis kommit hem från Hemköp då älsk var i starkt behov av näsdukar... hur kan d komma sig att killar alltid är döende av en lite förkylning, helvete, dom ska testa att ha mensvärk en dag, dom hade inte överlevt... huga


Jag är beroende av clementiner :)


Av Kim - 30 oktober 2008 11:29

Jag var typ döende någon sekund när mitt hjärta stod still imorse. Jag pratade i tfn med Anneli, plötsligt hör jag ngt i lägenheten. Panik och livrädd. Dörren till sovrummet var ju stängd så jag kunde inte se ut. När jag hade försäkrat mig om att Anneli var kvar i tfnluren så svepte jag täcket runt mig och gick ut för att kolla. När jag kom ut till tvrummet och såg att d inte var ngn där så började hjärtat bulta ännu hårdare, visst hade jag hört ngt? Gick närmre köket och då, från ingenstans, hoppade andreas ut bakom toadörren. HELVETE vad jag skrek. Annelie skrek och frågade vad d va och Andreas skrek för att han blev rädd för att jag blev rädd. Ha ha...


Andreas fick gå hem från jobbet, min stackars älsko är jätteförkyld :( Hoppas han kan tävla på lördag bara... Så nu ligger han och sover i sängen. Jag ska dricka upp min 0,5 points soppa och sen gå till Hemköp och handla lite... Och flytta bilen så vi inte får böter ;)



Av Kim - 29 oktober 2008 18:43

Blir så arg. Skulle lämna in mina stövlar idag tänkte jag. Tjii fick jag. Dom ville ha 240 kronor.. 240!!?? för att laga en dragkedja. Nej vet ni vad... d hade jag kunnat köpa ett par nya för och d har jag inte råd med. Tur mamma jobbar på ett bra ställe :) Så d fixar sig...


Nu lagar jag mat. Potatismos och ugnsbakad korv.. Tråkigt att laga mat till sig själv bara... andy är i garaget.. sista tävlingen på lördag. första start 8.30 det är TIDIGT!


Skåne på måndag :)

Av Kim - 29 oktober 2008 11:06

Dricker ett glas Julmust Light och äter på 2 clementiner. Älskar det :) Sådan julkänsla...


Luncha med svärmor idag och lämna in mina vinterstövlar på lagning, lär behöva dom snart så kanske är dags, dragkedjan har släppt...


Ska till Annelie i kväll och rota genom hennes garderob :)


Skåne inom synhåll :) Skåne på måndag :)



Av Kim - 28 oktober 2008 09:34

Shit vad det åskade, blixtrade och haglade här inatt. Larmet gick på varenda bil i princip. Trodde rutorna skulle gå sönder till lägenheten. Nog aldrig varit med om dess like.


Tvätt dags idag. Jobba ikväll. Ut och gå en runda. Cykla på min motionscykel. Äta kanske också? ha ha


Julen är välkommen...

Av Kim - 27 oktober 2008 16:42

Åhh...


Jag och Anneli har precis varit på maxi. cyklade dit och handlade. inköpte färska grönsaker till min wok. OCH pepparkakor och Julmust Light. Vill ha jul NU! Men helst vill jag ha broby pepparkakor. det är fan dom godaste som finns. alltså märket Broby :) Ska köpa det när jag ska ner till Broby om 1 vecka... Och så tittade jag på all julpynt dom har fått. ska ha plastgran i år. hittade en stor. vi har ju typ 3-4 meter i tak. HÖGT I TAK =) så jag ska ha den största 210 cm :) wei.. och så hittade jag svarta, vita och röda julgranskulor. Vill köpa NU :) vill pynta. så hittade jag mina 3 röda ljusstakar jag ska ha i tre av våra fönster... måste köpa nya tänkter jag i en helt nyrenoverad lägenhet... längtar så mycket.... gahh =) men eftersom min kära sambo hatar allt som har med höst och vinter att göra, så lär jag väl inte få ha så mycket julstämning. Typiskt killar ;)


Iaf. jag ska woka till lunch ikväll sen ska jag fika med julmust och pepparkakor =)

Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards