This Is My Life

Alla inlägg under augusti 2010

Av Kim - 29 augusti 2010 14:41

Jag förstår verkligen inte hur vissa människor kan göra djur så illa. Och så hatar jag att jag inte kan sluta titta på djurpolisen. Animal Planet är en bra kanal, men hjärtat värker så enormt mkt mellanåt och tårarna rinner. Jag menar hur kan man få för sig att lemlästa en katts tassar? usch fy och fan för sådana...


såhär vaknade jag imorse, hur kan man inte vilja göra det?

  


och sen medans jag låg i soffan och tittade tv så hade jag dom såhär

  


våra älsklingar. jag ångrar INTE att vi tog oss an dom. Älskar dom så enormt mkt och skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan dom...


om dryga timmen kommer Susanne hit och då ska vi till plantagen för att köpa en sista blomma, sen ska vi baka och plantera. Våra pojkar ska iväg och kolla MFF matchen, jag vann ju bljetter till Johan på jobb och Jimmy har ju årskort. Vi får se matchen hemma, eller ja, Susanne lär göra det :)


Igår firade vi svärfar som fyllde år i början av aug. Kollade gamla foton när johan va bebis. så söööt :) vi kommer lätt få en söt bebis <3 på tal om vår son, han är livlig idag. blev kanske lite för mkt för honom igår att va iväg så länge...

men nu får han ju mkt vila när jag numera är arbetslös. that sucks. men men...


snart fyller jag år :) jeaj. och då blir hela min familj samlad. längtar så mkt <3 och lillebror och daniella ska stanna över natten. kommer bli sååå mysigt...


åhhh, nu är det bebiskatter på tv.. så sööööta... jag kommer ihåg när piffi hämtade wheeeeeenä och goooojjje. dom va såååå små och söta :)


våra älsklingar

    

Av Kim - 26 augusti 2010 14:11

just nu är det så mycket runtomkring som gör att man bara vill explodera. men då är det tur att man har två älskade lurviga små katter som förstår när man mår dåligt och som tröstar mig...  <3


jag har fortfarande ont i magen, that kind of sucks.


arbetslös fr.o.m sista augusti. that kind of sucks.


men vi har iaf varandra. that we love :)


om två veckor fyller jag år :) jeaj. många kalas nu.


på lördag ska vi fira svärfar. nästa lördag ska vi fira mig med johans familj. lördagen efter det ska vi fira mig med min familj :) det längtar jag till som faaaaaaaaaaaaan <3

Av Kim - 23 augusti 2010 18:34

jaha.


fick besöka KK i lördags då jag fick enorm smärta i fredags och var orolig för vår älskade son. Men allt va bra med honom, lite värre med mig dock. Men vila vila vila och i värsta fall smärtstillande så hoppas jag att det släpper. Hade panikont imorse och har haft rätt ont idag, men bara jag ligger still så funkar det. Har koppla in mitt gamla super nintendo så jag spelar mario world :) alltid roligt. och så ligger givetvis goggi bredvid mig och myser :)


ska nog laga lite mat nu, eller ja. koka makaroner....


snart fyller jag år =) då kommer familjen hit <3 längtar...

Av Kim - 18 augusti 2010 21:11

varför kan inte vuxna människor bete sig som vuxna? och vad har jag gjort som förtjänar detta? jag har en bebis i magen som tar all min energi och det bör vara det enda jag ger energi till också, men nu så går min energi till så mkt annat. så fort jag kommer dit så blir man skakis, kallsvettig och får hjärtklappning. varför behandlar ni människor så otroligt orättvist och varför vågar ni inte stå för det? hur kan ni göra så utan att få dåligt samvete? jag ger allt och sen räcker det. sen är det bara min familj. jag är så lycklig att jag har en sån vän i Susanne som jag har. för utan henne hade jag legat ner. hur kan ni? mår ni bättre av det? uppenbarligen... jag kommer inte sörja ett dugg.


nu till ngt roligare :) Jag har målat färdigt i vår sons rum, och by the way. det känns verkligen helt sjukt att säga "vår son". tänk att vi verkligen ska bli föräldrar :) Så underbart och konstigt =) sen ska vi bara tömma rummet me på alla lådor som står där :) ha ha, sen kommer sängen som ska köpas. gud vad jag längtar till vi har köpt sängen så man kan få ordning där inne =) och på önskelistan så står det en sån sittsäck med barbapapa på också. men det får vänta :) sen pratade jag precis med svärmor och så ska vi kolla hur den lilla sängen med sänghimmel ser ut som både andy, johan och sen isac har legat i sina första månader, för då ska vi ha den inne hos oss den första månaden innan han börjar ligga i sin egen säng.. så mysigt. gud vad jag längtar :)


snart fyller jag år me :) och så ska vi fira mig den 11 september. hela min familj kommer hit och jag längtar så mycket. var längesen vi alla var samlade. just det, måste påminna dom om att vi ska ta familjefoto som vi ska rama in till vår bebis rum och likadant med johans sida också... så mys. har skickat efter förstoringar som jag ska fixa till me och göra ett kollage av foton... åh vill få ordning där inne nu!! :)


snart kommer älsklingen hem med McDonalds :) sen ska jag lägga mig. upp och jobba 07 imorrn och älskligen har tagit extrapass. måste få mkt pengar nu när jag inte har ngt jobb längre typ...


älskar min familj - alla som tillhör den <3

Av Kim - 13 augusti 2010 11:20

helt sanslöst vad mkt det är som ska fixas innan man föder. Jävla tur Susanne har fött före mig så man har ngn som har koll =) idag har jag ringt till familjerätten för att boka tid så vi kan bekräfta att Johan är pappa. så nu är det gjort.


vår älskade son kickar järnet i magen. det är så mysigt, men kan även va jobbigt när det blir för hårt. var hos BM i tisdags och allt va bara bra med Triton. hans hjärtljud var otroligt starka <3 spelade in dom också. :) jag hade rätt mkt järnbrist så det måste fixas.


igår hade jag och Susanne bakdag =) blev bullar och sockerkaka. MUMS :) och imorrn efter jag har jobbat och grabbarna har varit på fotboll så ska vi äta kräftor och räkor. jag vet iaf minst två som kommer sitta som små ljus nedanför våra fötter <3


nu ska jag fortsätta måla inne i hans rum, men lite svårt när man har så enormt kelna katter idag <3 men det måste göras.





Av Kim - 9 augusti 2010 18:28

 

kärlek <3

 

 

 

 

  

Av Kim - 9 augusti 2010 17:29

just nu vill jag bara att älsk ska komma hem. vi ska äta kinamat. är så stensugen på det :) X-tra pass imorrn =) sen BM efter det. sen har jag jobbat 6 dagar irad och det tycker inte Ludvig om så får väl ta det lugnt en dag iaf. ska baka mer med snusen i veckan och börja måla lite me här... :) tänk, om tre månader kan vi i princip bli föräldrar vilken dag som. oh my god!


katterna har busat sig trötta och wheeno har däckat på golvet. så söta dom är våra älsklingar <3



Av Kim - 6 augusti 2010 16:31

Min Planlista i Random ordning...

1. Sluta röka

2. Sluta kröka så mycket och så ofta

3. Följa mitt hjärta

4. Flytta ner till Malmö

5. Ta tag i fotograferandet igen

6. Skaffa egen studio

7. Bli rik - har jag verkligen blivit, på kärlek <3

8. Förbli lycklig

9. Hoppa fallskärm

10. Bilda familj med Johan <3 - wheeno och goggi har tillkommit och beräknat för miraklet i magen är den 27 november <3

 

Var ju som sagt längesen jag va duktig på att uppdatera min blogg. Så jag va ju även tvungen till att uppdatera min planlista :)


 

 

Älskar MIN Johan :) <3

 

 

 

 

  

Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards