This Is My Life

Alla inlägg under december 2010

Av Kim - 31 december 2010 13:44

Idag är det sista dagen på 2010. För ett år sen så var det bara jag och Johan. Idag är vi fem i vår familj.


Januari

Hände väl nog inget speciellt tror jag :) har inget foto till det iaf så.


Februari

Ludvig blev till <3 exakt denna kväll faktiskt :)

  

hur johan kunde vilja älska med mig efter att jag sett ut så, det är ju en annan femma ;)


Mars

Tog ett gravtest som visade positivt :) och ingen vart gladare än oss. Även om han inte alls var planerad så hade vi inte en tanke på att inte behålla honom. Vi diskuterade inte ens det. Utan det var ren lycka direkt.

  


April

Från att bara ha varit två så blev vi helt plötsligt fyra :) dessa två sötnosar kom in i vår familj. först skulle vi bara passa dom i två månader för att piffi skulle flytta och inte kunde ha dom där hon skulle bo under tiden, men sen när hon skulle ta tillbaka dom så insåg hon att det var bäst att göra sig av med dom. Och det tillät INTE vi. så nu bor dom med oss :) Wheenä och Goggi :)

   


Maj

Pappa kom på besök  <3 och tog min första magbild :) bebisen i magen gick under namnet Otto :) ha ha. mamma va hela tiden bensäker på att det var en pojke. Och hon hade rätt som vanligt <3

     


Juni

Vi sålde Johans lägenhet på lönngatan :D och skrev kontrakt för vår nya som vi bor i nu :) vi förlovade oss :D och vi fick se Ludvig för första gången...

     


Juli

mamma och pappa kom hit och följde med på Hugo Åbergs där jag fick kramas med Per :) Vi flyttade in i vår nya lägenhet :) Jag kände Ludvig buffra för första gången <3

       


Augusti

Våra älsklingar blev 3 år :)

  


September

Jag blev 28. Weeehooooo. Och vi firade mig i vår egen lägenhet :) Hela familjen var samlad för första gången på evigheter <3

  


Oktober

Jag var på vårt andra ultraljud :) Och eftersom Johan inte kunde följa med så fick farmor göra det :)

  

  


November

Johan fyllde 27 <3

Vår älskade son kom till världen :) 101124 kl 03:19 efter 22 timmars tid. han vägde 3475 g och var 48 cm lång <3

      

               


December

Första julen som familj <3 Lilljulafton firades i Broby och julafton i Oxie. Nyårsafton idag och jag och johan är sjuka. Kunde varit bättre om man säger så...

 


 


Ha ett riktigt Gott Nytt År.               

Av Kim - 29 december 2010 16:26

Idag fick Ludvig bada med pappa för första gången i badkaret. Det gillades skarpt :)


   


vår lilla älskling.


just nu sitter han i gungan som han fick av mormor, morfar, moster med familj i julklapp och tittar på hockey med pappa. den hade kommit idag så pappa fick köra dit för att hämta hem den. och den gillas skarpt... :) den gungar och spelar musik. och mamma är glad över att Ludvig gillar den. det underlättar om dagarna :)


jag är fortfarande sjukt sjuk... febern har nog kanske sjunkit. men halsen, öronen, huvudet och resten av kroppen jävlas fortfarande...   roligt nu till nyår...

Av Kim - 27 december 2010 13:42

Jeaj... idag är är det mys med anna och piffi :)


Vaktar lillebror <3

  


idag är vår lilla väderkvarn riktigt trött... sov hela natten (som vanligt, han är så duktig) vaknade halv sju och åt en slurk, somnade igen, vaknade nio och åt en slurk, däckade i babygymmet till klockan ett. vaknade och åt en slurk och nu sover han gott i sin säng. inte konstigt han är trött idag, igår va han vaken och mös med oss nästan hela dagen <3 han är så duktig om nätterna. somnar mellan 22-24 och vaknar mellan 06-08... och eftersom jag går och lägger mig när han somnat så är jag utvilad på mornarna. mys :)


älsk jobbar idag och imorrn, sen långledig till den 5.e januari. supermys. hoppas bara min jävla förkylning inte utvecklar sig så mycket som sist när jag tappade rösten... vill kunna fira nyår...




Av Kim - 26 december 2010 19:16

detta fotot ska förstoras och pryda vår vägg <3


  

Av Kim - 26 december 2010 15:05

idag har det storstädats i tre av rummen. skönt att aktivera sig lite. även tvättdag idag. älsk fixar sin jobbemat, kisarna päser och Ludvig ligger däckad i babygymet. min fina familj.


Ludvig har fått utslag. Började på benen men nu har han över hela kroppen. Syster tror det är nässelutslag och jag googlade ;) och tror detsamma. antagligen via ngt jag har ätit. så har listat vad jag ätit som är nytt och får avstå från det. min lilla väderkvarn. men då är bad och att bli smorjd av mamma mysigt när det kliar... plitorna har han hela tiden men när han blir varm eller anstränger sig så rodnar dom upp jättansmycket...


  


imorrn kommer anna och piffi hit. ÅH VAD JAG LÄNGTAR!!!!!! ska bli så mysigt och roligt... kärlek

Av Kim - 25 december 2010 19:48

Ludvigs första jul är avklarad. Mysigt, kärleksfullt och vackert. Dock blev det lite för mycket för vår lilla väderkvarn. Han förstår ju inte riktigt vad som händer när det är så mycket ståhej. Men han har varit så duktig <3 Älskar honom så det gör ont i mig. Och det är fan tamej kärlek det... Foton kommer, morfar ska bara mejla dom först :) Kan dock säga att vi hade den coolaste tomten hos farmor och farfar igår... Kjell som är i Ullared :) Han bor ju granne med Johans föräldrar :) anyhow... nu är det mys


God fortsättning från oss i familjen Olsson-Stolpe


  

Av Kim - 22 december 2010 17:59

ja jo dom orden fick jag ju äta upp :) sa till mamma imorse att jag va lite oroad över att ludvig sover så mycket? (ja jag vet, nyfödda gör det) men ändå. då kontrade mamma med att hon önskade att hon spelat in vårt samtal för det kommer komma en tid då jag säger att jag önskar att ludvig sov mer. jahapp. ludvig hörde nog det där för våra rutiner har inte funnits idag. ludvig har inte sovit mer än kanske en timme sen 10 imorse... jag är helt slut, tur iaf att han är glad och inte sur eller ledsen när han är vaken, men ändå... men nu sover han, hoppas han sover ett tag så jag kan tvätta klockan åtta...


klass 1 varning imorrn. så jävla tråkigt om det ska bli oväder, vill hem till mamam och pappa ju... isf är det första lilljulafton under hela min uppväxt som jag missar (lilljulafton betyder mer för mig än julafton hemma hos oss). hoppas vädret är fint...


idag var farmor och farfar här en snabbis och lämnade ludvigs första julstrumpa med julklappar i som han får öppna julaftonmorgon <3


ja just det, julkorten kom idag och är även postade. så jag hoppas att dom hinner komma fram imorrn :)


  

Av Kim - 20 december 2010 14:46

idag var vi på BVC imorse, och gud vad vår lilla kille växer :) på bara en vecka har han gått upp 300 gram och växt 1½ cm :) nu väger han 4 kilo och är 53 cm lång :) och det på BARA mat från mitt ena bröst eftersom det högra fortfarande har infektion :( och det innebär att jag fick prova babybjörnen idag. och vilken lycka. så skönt för mina handleder och rygg. och ludvig vråldiggade den :) däckade direkt...


inte alla som har en tiger i famnen <3

  


Han har nog lite ont i magen idag vår älskling :( är lite orolig och kan inte riktigt slappna av och somna ordentligt. ligger i mjukliften nu här hos mig och gogge i soffan... hoppas han kan vila lite iaf...


åh ja förresten. kan hända att våra julkort kommer efter jul. för vi har fortfarande inte fått dom ännu... så arg, beställde dom för över en vecka sen. var fan blir dom av????? nåja... bara så ni vet :)


  

Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards