This Is My Life

Alla inlägg under oktober 2011

Av Kim - 25 oktober 2011 18:59

aha, du tänker så du pappa :) det är ju visserligen sant :)


min älskling är fortfarande sjuk. eller ja, ska väl säga mina. för nu är Johan me sjuk, han har varit himma från jobb sen i söndags. mina stackars älsklingar. iaf skönt att jag är pigg så jag kan ta hand om dom <3 skulle ju egentligen till Sjukhuset igen med Ludvig på fredag, men får ringa imorrn och boka om tiden eftersom han är dålig. ska inte göra massa tester på honom då så han blir ännu mer ledsen och snorig :(  igår hade han feber, 38 grader. fick en alvedon och på kvällen hade den gått ner till 37.3 idag har han varit feberfri. skönt. dock förundras jag över hur pigg och glad han är ändå. och vilken energi han har. hoppas han blir bättre snart så vi kan gå ut. har ju inte varit ute sen i onsdags och han behöver friskluft, men tar inte ut honom när han är så här snorig och slemmig. ont i halsen har han nog me, luktar apa i munnen. min stackars prins. och snoret bara rinner :( det enda mysiga med detta är att han är så himla mammig <3 ska krypa upp i famnen hela tiden och kallar efter mig, när jag går ifrån honom så kryper han efter och drar i byxbenet. igår när jag gick till apoteket för att handla till honom så hade han varit ledsen när jag gick och gnällde en liten stund. min prins. en liten mammagris <3


nu åker mina spelare ut på isen. FBK vs Linköping :) vi har spelat PowerPlay. igen, brukar vi göra. ett roligt spel som inte behöver kosta så mycket :)


älskar min familj <3



Av Kim - 21 oktober 2011 19:46

Tack för alla fina ord <3 men hur tänkte du där papps? att det är er gåva ni skickat vidare? ;)


Ludvig är sjuk. Och det är så enormt jobbigt att se honom så dåligt. Att han inte kan säga var han har ont eller att man inte kan be honom snyta sig så han blir av med allt jävla slem. Min stackars prins <3 Inatt sov han faktiskt bra fast han kräkte upp all mat igårkväll pga slemmet. Men han var så klart trött, helt utsjasad. Stackare :( Men annars är han ändå pigg, kryper runder och när han känner för det så reser han sig själv och går iväg, det är farligt för det gäller att hänga med i svängarna innan han stupar med huet framåt :)


Bortsett från att vår prins är sjuk så fortsätter vi med att vara en lycklig och harmonisk familj. Allt känns så bra och det är underbart :) Imorrn blir det även 7 rätt på hästarna, eller hur papps? :)


   

Av Kim - 18 oktober 2011 19:01

jag absolut verkligen avgudar och älskar min son. han är så fantastisk och varje dag med honom är guld värd. han får mig att le. han ger mig en sån enorm glädje. han är totalt underbar. och smart måste jag bara få tillägga. dock är han även en huligan :) vill så gärna mer än vad han kan och då tryter hans tålamod. ha ha. han reser sig själv upp från golvet och står helt utan stöd, så kan han stå jättelänge. sen från ingenstans börjar han bara att gå, och är man inte me då så slutar det med blåmärken för han springer till slut. ha ha. han fick sin första bula igår och det gjorde så ont i mammas hjärta :( han skulle krypa efter Gogge under bordet och när hon vände sig om för att gå ut igen så skulle han göra detsamma, bara det att han reste sig upp mellan och slog i sin panna.

  

min lilla älskling. <3


och just nu är jag så glad över mitt och Johans beslut om att skjuta fram inskolningen till dagis. jag älskar att vara hemmafru och mamma, så varför sätta Ludvig på dagis bara för han fyllt 1 när vi har ekonomi till att ha honom hemma? jag går efter filosofin att det är bättre att han får vara hemma hos sina föräldrar än att gå på dagis när jag ändå bara kommer att gå hemma. och jag tycker inte det är ett dugg jobbigt att gå hemma med Ludvig, vet många som lägger sig i och menar att det bästa för barn är att gå på dagis. Varför? för att ni ska få er egentid? lägg av. jag älskar min son, jag har valt att föda honom och jag sätter honom framför egentid vilken minut som helst av dygnet. jag tycker inte det är ett dugg jobbigt, han testar mitt tålamod varje dag, men jag viker mig inte, jag skriker inte och jag blir inte arg på honom. han är ett barn, ett barn som testar och jag var införstådd med detta när vi valde att föda honom. han är en del av oss och jag älskar att vara hans mamma. vi har enormt roligt om dagarna och vi busar slut på varandra tillsammans. det bästa han vet (och jag me) är att bygga lego :) även om det är en väldigt otacksam lek eftersom Ludvig river det hela tiden så är det roligt för han har kul. vi kryper rundor och leker följa John. han lär sig av mig och jag lär mig av honom. varje dag. och det är helt underbart. jag har blivit priviligerad (stavning på det?) att få vara mamma och jag älskar det varje sekund. även om det är jobbigt att vakna tidigt ibland men så fort man går in till hans rum och han blir överlycklig över att se mig så blir jag pigg och tacksam över guds gåva till oss. jag älskar verkligen min familj, allihopa!!


vi byggde en robot tillsammans. Ludvig valde gröna ögon framför blåa :)

 

åh just det ja. Ludvig har lärt sig ett nytt ord. TACK :) i fredags efter att han bajsat på pottan (som alltid, stolt mamma) och jag satt på blöjan igen så tittade han på mig och sa tack. jag blev helt stum. sen sa han det hela tiden. har det på film me, ska lägga ut den sen. han är så underbar. och han uttalar verkligen ordet så tydligt me. vår fina kille =)


snart ska vi till Ullared. det ska bli så mysigt. handla presenter och julklappar. inbjudningarna är skickade till Ludvigs 1-års kalas. åh kommer bli så jävla mysigt och roligt. tänkt att snart är han 1 år... ett helt jävla år har redan snart gott. otroligt.


just nu är jag så otroligt lycklig. vi har en sån stor kärlek i vår familj. ren harmoni. och det är så jävla underbart!

Av Kim - 8 oktober 2011 13:49

Nu är lugnet slut.


Imorse vaknade jag av att Ludvig vaknade (givetvis, jag menar varför skulle jag annars vakna tidigare?) klockan 06.00 suck pust och stön. hämtade honom till sängen som vi alltid brukar och fixade till lite lälling. han ville knappt äta eller mysa. han skulle ner ner ner ner ner. så det var bara att gå upp, pottis, tvätta honom och på med kläder. sen satte jag honom på golvet som jag brukar med hans leksaker. och helt plötsligt så börjar han krypa runder. KRYPA! från ingenstans. så han tänkte nog när han vaknade 06 imorse att nu ska jag upp å visa morsan och farsan att jag kan krypa, så det så :)


så inte nog med att han kan gå kortare stäckor utan nu kan han även krypa me. han är överallt nu.


vad hände med tiden då han bara låg i sitt babygym? :)


 


idag har även vår lilla älskling Ludvig, min stora älskling Johan, min älskade pappa Nicke, min svåger Andreas, min Svärfar Nisse och Ludvigs kusiner Isac och Elias namnsdag. Idag är det nämligen NILS! som ni förstår är det ett släktnamn på Johans sida :)


Idag har vi även bokat in en dag för vårt Ullareds besök :) jag längtar...


och så ska vi få 7 rätt på hästarna me :)

Av Kim - 5 oktober 2011 19:15

jag är en rutinmänniska och det verkar även Ludvig vara. han verkar må bäst av att ha rutiner, och framförallt över att få följa dom. ruckas ngt så blir han väldigt pipig om man inte åtgärdar det snabbt.


såhär ser en dag ut när jag och Ludvig är ensamma.


07.00 - vaknar, myser med oss i sängen samtidigt som han får sin välling. sen han tvärt slutade med napp för ca 2 veckor sen så vaknade han även en timme tidigare och har fortsatt så.

09.00 - dags för gröt. då han ALDRIG äter upp all välling på morgonen så blir han sugen på ngt rätt så snabbt så då får han äta lite här. och om vädret är bra så följer vi även pappa till jobb efter gröten och pottis.

11.30 - lunch.

12.00 - 14.00 vilar han middag. och då gör jag en omelett och tittar på hem till gården och päser :) sen han började vakna 07.00 på morgonen så har han börjat sova 2 timmar mitt på dagen. När han har vaknat så är det pottis och lite bus :)

14.30-15.00 någon gång där mellan så är det dags för mellis. och sen efter det så brukar vi ta en halvmils promenad beroende på vädret.

16.30-17.00 så är det dags för middag. och efter middagen så leker han själv på golvet medans jag diskar undan allting. efter disken är färdig så busar vi tillsammans den sista tiden.

19.00 välling och läggdags.


som ni märker är det väldigt rutinmässigt och det trivs vi bäst med :) sen när Johan är hemma så är det givetvis annorlunda för då är det oftast att vi kör ngnstans eller gör annat. men principen finns där. Ludvig vill vara hemma till middag så han kan vila i sin egen säng. vår lilla prins <3


dock blev det tidig läggning för honom idag för han har verkligen hållt igång i eftermiddags och det blev lite för mkt för honom så han däckade ganska så snabbt efter att ha snackat av sig en minut i sängen vid 18 tiden.


Imorrn ska vi till Burlövs center för lite shopping :) sen ska jag tvätta :(


finaste som finns <3    



Av Kim - 2 oktober 2011 20:01

Idag har mina fina pojkar namnsdag :) Idag är det Ludvigs dag :) hurra hurra hurra.


Åh idag har jag och Ludvig kollat på lite sulkysar (säger man så när det är mer än en sulky?) anyhow. det är ju fan en hel jävla djungel, trodde det kanske skulle vara lite lättare än när man köpte vagn men nja, tydligen inte :) iaf. vi började vår dag med att följa pappa till jobbet, så 09.45 gick vi hemifrån idag. Vi skulle till Stadium för att köpa regnställ till Johan, hade 20% rabatt på det nya stället här på svågertorp och det gick ut idag så vi tog oss dit när vi hade pussat pappa hejdå. Sen gick vi till IKEA för lite shopping och i väntan på att Barnens Hus skulle öppna, och sen gick vi dit där för att köpa nya sugar och kolla på sulky. Hittade faktiskt en som jag föll för så på torsdag ska vi köra till Burlöv och kolla där. Har ju 15% rabatt på Barnens Hus me. Och sen gick vi hem, åt lite middag och Ludvig fick sova middag. Sen nu på kvällen så har vi hämtat hem pappa från jobb me. Så idag har vi rört mycket på fläsket :D bra bra...


Vi har verkligen världens finaste son <3


Idag smakade vi skinkost på mackan :) det var mums...

 

Här är vi på väg för att hämta hem pappa efter jobb. Älskar Ludvigs nya tröja :)

 

Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards