This Is My Life

Alla inlägg under januari 2012

Av Kim - 25 januari 2012 19:24

ja då var det dags igen. idag startade jag datorn för att pröjsa räkningarna och då får jag även bidra med ett litet inlägg :) egentligen skyller jag faktiskt mitt dåliga bloggande på bloggplatsen som inte fått tummarna ur ännu och gjort en app för att blogga enkelt från mobilen... men men...


i lördags stack jag och Ludvig till Broby för att spendera 3 nätter hos mormor och morfar. det var myspys och busbus på HÖG nivå :)


i lördags firade vi mamma för hon hade fyllt år. hela familjen var samlad, ja förutom Johan, och vi åt smörgåstårta. det tyckte Ludvig me va mums :)

       

 

   


Ludvig somnade utan problem på kvällen och sov hela natten. så skönt att han känner sig trygg hos mormor och morfar :)


i söndags så träffade vi Sofie och Liam. Sofie kom förbi en runda för att få lite healing och sen tog vi ut barnen på en prommis ner till byn. ja jävlar vad längesen det var jag gick på smågatorna i min hemby. konstig känsla. men mysigt. dock blev jag väldans blöt om fossingarna. det var ju snö i Broby. och vi som inte tog med pulkan. well oh well. jag fick en fin fin pressy av sofie. SNUSKLUBBOR!!!!! underbara vän <3 och Ludvig fick ett par stövlar som va för små för Liam nu. tusen tack :)

   


sen gjorde mamma hel kyckling i ugn och Ludvig hjälpte till att fixa såsen <3

 


sen i måndags så körde vi in till Kristianstad för lite shopping och för att träffa världens bästa PIFFI!!!! Ludvig fick en jättansfin och rolig present av sin fadder. Hon känner sitt fadderbarn och vet vad han tycker om. en jätterolig leksak till badkaret. även jag och Johan tycker den var himla skoj :) det blev även en lunch på Trendie där Ludvig ratade sin medköpta lasagne och delade istället rödspätta och potatismos med sin mormor <3

 


sen igår va det dags för hemfärd. Moster Sarah kom me på besök och efter det så blev det lite lunch iform av potatismos och stekt falukorv med lingon. Ludvig har verkligen visat att han kan äta själv och blir bara duktigare och duktigare för varje dag <3

 


och dessa dagar har varit så mysiga och härliga. Ludvig har varit så jätteduktig när det gäller allting, är han visserligen alltid :) men ändå. här ritar han när vi har vaknat på morgonen :)

 


tack snälla mamma och pappa för dessa härliga dagar <3 älskar er så mycket...


avslutar inlägget med bilder på världens finaste människa. är så tacksam att just du kom till oss Ludvig. tänka sig att jag har gjort ngt rätt här i livet. älskar daj min underbara son <3

   


Av Kim - 14 januari 2012 20:42

För exakt 1 år sen så var vår lille plutt så här liten. Och greppade för första gången. Åh jag blir alldeles tårögd. Vår lille Ludvig. Det finaste som hänt.


   

Av Kim - 1 januari 2012 20:00

välkommen till 2012.


ska bli spännande att se vad detta år har att erbjuda. vi har så många planer, dock lär ju inte alla infrias detta år men inom det snaraste. det är ju inte som att man är gjord av pengar om man säger så :) men planer det har vi <3


nyår spenderade vi här hemma, bara lilla familjen. med tanke på att Johan jobbar idag och att Ludvig varit så sjuk så valde vi att stanna hemma istället. + att jag vill inte lämna katterna ensamma när det smäller så. jag gav mig på att göra stek för första gången ever och hemmagjord sås. tur att mamma och pappa me var hemma så jag kunde få tfnhjälp :) det här med sås är fan inte det enklaste. men det blev väldigt lyckat faktiskt :) Ludvig sov genom hela 12-slaget och fyrverkerierna. imponerande må jag säga. inte ett knyst gav han ifrån sig. trött påg =) Gogge va inte rädd, hon satt i fönstret och tittade på raketerna tillsammans med mig och Johan men Wheenä va lite avvaktande och smårädd.


glädjen i Ludvigs ögon när han fick Kalle Anka i julklapp av oss. hann knappt få av papperet förrän han kramade honom. tacksam unge <3

 


imorrn eller övermorgon kommer mamma hit och stannar i nga dagar. vi ska bla hälsa på min morbror Johnny som blir 70 år på fredag.


igår på em var vi ute på lekplatsen och mös i kylan. Ludvig och Johan åkte rutschekana och jag fotograferade.

           


naj om jag skulle ta och lägga mig i sängen och glo litta på tv. mysa ner mig med gogge. tror jag gör det.


jag låter mina fina pojkar avsluta detta inlägg. som jag älskar er <3

   

Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards