This Is My Life

Alla inlägg under november 2012

Av Kim - 20 november 2012 19:35

japp... detta är min son det... min smarta son... och bortse nu från röran. höll på att storstäda den dagen :)


 

Av Kim - 12 november 2012 18:58

Usch hujedamej. Igår började det. Till slut låg hela familjen i magsjuka. Till å med lille Ellioth. Annars är d ju rätt ovanligt att så små får det. Men å andra sidan. Det är ovanligt att barn under 2 år får halsfluss. Ludvig fick det 2 ggr på 2 månader när han va 1 år. Så varför skulle detta va annorlunda? Hursomhaver. Skönt iaf att jag och Johan började så tidigt så vi hade fått ur oss det värsta när barnen började. Så duktiga dom varit. Ellioth kräkte 3 ggr sen lyckades han somna. Han blev helt blå för han fick inte luft så rätt skönt att det inte höll i sig så länge på honom. Ludvig va lite längre men är bättre nu. Slutade kräka vid 12 inatt. Och han va så duktig när han började få diarre. Sa till att han ville på pottan å bajsade allt där. Duktiga kille. Men dock är han ju väldigt orolig för mig så jag får inte lämna hans sida. Nu sover han som tur är. Här bredvid mig ligger min store prins. Har sovit i 3 timmar nu. Han får sova så länge han behöver. Har varit en tuff natt och dag. Hoppas allt är bättre imorrn å hoppas Ludvig sover hela natten. Men tror nog han vaknar å vill äta om ngn timme.

Krya på oss

Av Kim - 7 november 2012 20:54

Jag förstår inte hur han orkar? Ludvig alltså. Han tar musten ur mig. Han har så jävla mkt energi samtidigt som han är så jävla trött. Han har ju slutat vila lunch här hemma helt. Har han inte gjort på över 1 månad. Inte för att inte vi vill. Nej då. Vi vill och tycker han ska. Men han vägrar. Han säger helt enkelt "vill inte vila mamma". Då kan jag inte riktigt tvinga honom. Och vi tröttnade på att bråka med honom. Men samtidigt sover han på förskolan. Och där somnar han direkt å där behöver han ju d me eftersom han stimuleras på ett heeeelt annat sätt. MEN!!! Det blir så knas här hemma sen. Vet inte hur vi ska göra. Nu har vi bett dom väcka honom efter 1 timme för att han inte ska sova för länge. Så får vi testa detta denna å nästa vecka för att avgöra hur han blir. För nu har han börjat sova längre om mornarna igen och somnar snabbt på kvällarna. Och det välkomnas :) Åh evigt gissel dethär med sömnen. Och så har han antagligen börjat få växtvärk igen. Benen har gått på honom konstant idag. Kan knappt sitta still heller. Stackarn. Så fick Ipren innan läggning så får vi hoppas han sover hela natten.


Ellioth är stormförkyld och det har satt sig på luftrören. Stackars älskling. Har fått Bricanyl som han får 3 ggr om dan och så har han inhalerats. Vår lille lille prins <3

Idag fyller älskade älsklingen år. Och om 17 dagar fyller Ludvig år. Sjukt att han blir 2 år!!! 2!!!! Grattis Johan :) <3

Vi har även hunnit med att ha dop för Ellioth. Blev jättefint och han va så duktig så. Ludvig va mindre nöjd, precis som när han döptes, och fick gå ut med mormor ist. Han gillar INTE orgel eller kyrkan. Ludvig heter ju Triton efter travhästen Triton Sund och Ellioth heter Torvald efter travhästen Torvald Palema :) våra pågar :)

Åh jag är sulten

Sen har dom haft Halloween 'fest' på Ludvigs förskola. Han va utklädd till en groda. Underbara unge och underbara förskola!!! Helt fantastiskt vad dom gör för barnen. Dom hade bakat röda och blås muffins i onsdags inför festen i fredes. Sen åt dom grön potatismos och drack blå mjölk. Gick på spökjakt och dansade. Ludvig hade haft så kul. Och pedagogerna va me utklädda. Helt underbart!!! Sen hade dom även gjort en skiva med foton och filmsnuttar från inskolning och fram till nu. En film på 11 minuter som Ludvig älskar. Under helgen har vi nog sett den femtioelva gånger. Och vi tycker me om den. Fantastisk idé så att vi kan få en insikt i hur det är där. Vad dom gör om dagarna. Hur dom leker. Är så glad och nöjd med hans förskola. Skönt me att det ligger så nära. Nu hoppas vi bara att Ellioth me får plats där :)

Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards