This Is My Life

Alla inlägg under mars 2012

Av Kim - 27 mars 2012 19:49

Just nu leker livet. Bortsett från vissa krämpor som min graviditet för med sig. Men annars. Annars är det lycka. Av många olika anledningar. Har världens underbaraste son. Smartaste. Han är så snabblärd. Han förstår så bra. Han snackar konstant. Och inte bara joller utan han verkligen P-R-A-T-A-R!! ett axplock av ord han säger:


bil, tåg, buss, traktor, häst, wow, tack (säger han varje gång han får ngt, väluppfostrad), mormor, mamma, pappa, hej, hejdå, klubba, Ellen, katt, boll, bebis med mera med mera. så duktig han är. och han förstår så mycket. frågar man om han behöver bajsa eller kissa så går han in på toan och väntar på att ngn av oss ska komma. behöver han göra ngt så gör han det annars så sitter han en stund på pottis ändå. han äter själv - JÄTTEDUKTIGT - , han kan klättra upp och ner från sängen, soffan och stolarna, han kan klättra upp och åka sin rutschekana helt själv. jag är så imponerad av honom och han är så duktig. han utvecklas mer och mer för varje dag som går. jag är en väldigt stolt mamma. vi är två väldigt stolta föräldrar. <3


en annan sak är att det är bara 3 månader kvar till vi får utökning i familjen. Ellioth buffrar och säger hej väldigt ofta. och det är så mysigt :) har börjat fixa i pojkarnas rum och till helgen blir det målning (hoppas jag)


vi vann på hästarna i helgen. 7 rätt :) det var svågerns tur att spela och det gjorde han med bravur. vi behövde det så stort tack. hoppas älsklingen har lika bra tur på lördag :)


får tillbaka pengar på skatten :)


lät positivt när jag pratade med bitr. rektorn för den förskolan vi vill ha in Ludvig på :)


det är fint väder.


och återigen. LUDVIG! underbara unge <3


han har ju fått en bästis :) grannens dotter Ellen. dom är så jävla söta tillsammans när dom leker. dom kramas, busar, kittlar varandra, läser böcker tillsammans, bygger lego tillsammans ja allt. igår var vi där inne på kvällen när Ellen kommit hem från dagis och busade. Kom in igen runt 7 och efter lälling la Ludvig sig och sov till 8 imorse. 13 timmar :D härligt...


sen har vi även lärt känna en annan mamma och dotter här på området, Laila och Andréa, och dom träffade vi också igår på eftermiddagen. Vi lekte på lekplatsen, besökte 4H-gården och sen busade dom lite här hemma :)


Ludvig är omringad av brudar. en riktig brudmagnet :)


Johan är lite förkylder :( så idag har det fått bli mys mellan far och son medans denna mamman har plockat undan, tvättat och fixat mat. nu ska jag lägga mig i en vädrad och renbäddad säng helt nyduschad. så skönt :)


här kommer lite bilder i random ordning :)


Ludvig, Andréa och Ellen leker tillsammans :)

                     




Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards