This Is My Life

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2011

otroligt glad över vårt beslut...

Av Kim - 18 oktober 2011 19:01

jag absolut verkligen avgudar och älskar min son. han är så fantastisk och varje dag med honom är guld värd. han får mig att le. han ger mig en sån enorm glädje. han är totalt underbar. och smart måste jag bara få tillägga. dock är han även en huligan :) vill så gärna mer än vad han kan och då tryter hans tålamod. ha ha. han reser sig själv upp från golvet och står helt utan stöd, så kan han stå jättelänge. sen från ingenstans börjar han bara att gå, och är man inte me då så slutar det med blåmärken för han springer till slut. ha ha. han fick sin första bula igår och det gjorde så ont i mammas hjärta :( han skulle krypa efter Gogge under bordet och när hon vände sig om för att gå ut igen så skulle han göra detsamma, bara det att han reste sig upp mellan och slog i sin panna.

  

min lilla älskling. <3


och just nu är jag så glad över mitt och Johans beslut om att skjuta fram inskolningen till dagis. jag älskar att vara hemmafru och mamma, så varför sätta Ludvig på dagis bara för han fyllt 1 när vi har ekonomi till att ha honom hemma? jag går efter filosofin att det är bättre att han får vara hemma hos sina föräldrar än att gå på dagis när jag ändå bara kommer att gå hemma. och jag tycker inte det är ett dugg jobbigt att gå hemma med Ludvig, vet många som lägger sig i och menar att det bästa för barn är att gå på dagis. Varför? för att ni ska få er egentid? lägg av. jag älskar min son, jag har valt att föda honom och jag sätter honom framför egentid vilken minut som helst av dygnet. jag tycker inte det är ett dugg jobbigt, han testar mitt tålamod varje dag, men jag viker mig inte, jag skriker inte och jag blir inte arg på honom. han är ett barn, ett barn som testar och jag var införstådd med detta när vi valde att föda honom. han är en del av oss och jag älskar att vara hans mamma. vi har enormt roligt om dagarna och vi busar slut på varandra tillsammans. det bästa han vet (och jag me) är att bygga lego :) även om det är en väldigt otacksam lek eftersom Ludvig river det hela tiden så är det roligt för han har kul. vi kryper rundor och leker följa John. han lär sig av mig och jag lär mig av honom. varje dag. och det är helt underbart. jag har blivit priviligerad (stavning på det?) att få vara mamma och jag älskar det varje sekund. även om det är jobbigt att vakna tidigt ibland men så fort man går in till hans rum och han blir överlycklig över att se mig så blir jag pigg och tacksam över guds gåva till oss. jag älskar verkligen min familj, allihopa!!


vi byggde en robot tillsammans. Ludvig valde gröna ögon framför blåa :)

 

åh just det ja. Ludvig har lärt sig ett nytt ord. TACK :) i fredags efter att han bajsat på pottan (som alltid, stolt mamma) och jag satt på blöjan igen så tittade han på mig och sa tack. jag blev helt stum. sen sa han det hela tiden. har det på film me, ska lägga ut den sen. han är så underbar. och han uttalar verkligen ordet så tydligt me. vår fina kille =)


snart ska vi till Ullared. det ska bli så mysigt. handla presenter och julklappar. inbjudningarna är skickade till Ludvigs 1-års kalas. åh kommer bli så jävla mysigt och roligt. tänkt att snart är han 1 år... ett helt jävla år har redan snart gott. otroligt.


just nu är jag så otroligt lycklig. vi har en sån stor kärlek i vår familj. ren harmoni. och det är så jävla underbart!

 
 
Ingen bild

Pattsy

18 oktober 2011 19:23

Blir så glad av att läsa detta gumman!! Ja tycker ni gör helt rätt, vill du ha honom hemma å mööjjsa så gör de! De är fanimej ALDRIG nåt gnäll på dig! Blir så stolt å de värmer mitt hjärta att man äntligen får läsa om en mamma som tar sin roll på allvar. Alltför många skaffar barn idag bara därför att dom kan... Men ansvaret däromkring å framför allt valet att inte ha mycke "egentid" (som alla så fint måste kalla de...) de tänker dom inte på förrän efteråt!

Som sagt, detta värmer mitt hjärta å ja är glad att du är lycklig!

Puss!

Kim

18 oktober 2011 19:50

tack Patsy!!!!!!

 
Pappi

Pappi

19 oktober 2011 11:30

Guds gåva??? Hallååååååå!!!!!!!!!!!

http://wilmerxsc.se

 
Ingen bild

Anneli Jönsson

19 oktober 2011 20:43

Fy fan vad det värmer att läsa att ni väntar med att lämna han på förskola. Tycker alla ska kolla ekonomin och verkligen fundera över det hela. En 1 åring som går på förskola får lika mycket socialt när den är hemma med mamma och pappa och sen så får den umgås med sin familj. Låter som en SUPER bra ide att vara hemma med han :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 9 juni 2013 19:35

Även om bröllopet kanske egentligen är rätt långt borta just nu så känns det ändå väldigt nära. Av ngn anledning så känner jag mig stressad. ha ha. Men bara för att jag är en sådan planerare tror jag. De tär mkt som måste ordnas och jag vill få ordni...

Av Kim - 19 maj 2013 13:02


Alltså jag veeeet. Det är sjuuukt (gud vad fjortis det lät) längesedan jag va här inne. Vet inte ens om någon bryr sig egentligen. Och jag har nog faktiskt inget att skylla på mer än att det har varit väldigt mycket. Ellioth har varit väldigt väldigt...

Av Kim - 20 november 2012 19:35


japp... detta är min son det... min smarta son... och bortse nu från röran. höll på att storstäda den dagen :)   ...

Av Kim - 12 november 2012 18:58

Usch hujedamej. Igår började det. Till slut låg hela familjen i magsjuka. Till å med lille Ellioth. Annars är d ju rätt ovanligt att så små får det. Men å andra sidan. Det är ovanligt att barn under 2 år får halsfluss. Ludvig fick det 2 ggr på 2 måna...

Av Kim - 7 november 2012 20:54

Jag förstår inte hur han orkar? Ludvig alltså. Han tar musten ur mig. Han har så jävla mkt energi samtidigt som han är så jävla trött. Han har ju slutat vila lunch här hemma helt. Har han inte gjort på över 1 månad. Inte för att inte vi vill. Nej då....

Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards