This Is My Life

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Kim - 5 februari 2012 18:19

Jag är så lycklig. Vi är så lyckliga :)


jag har alltid sagt att jag vill ha två barn i mitt liv. Och när Ludvig kom till så va ju inte det planerat alls, men väldigt glädjande och underbart. Han är en underbar liten individ som förvånar oss mer och mer för varje dag. Han är otroligt smart, snabbtänkt och kunnig. Han är så underbar. Och först var ju planen att vi ville vänta till typ Ludvig var runt 2 innan vi försökte få ett syskon till honom, men sen samtidigt så kände jag att varför vänta så länge? Dom har ju nog mer nytta av varandra om dom kommer tätt. Jag exempel har ju haft bäst kontakt med min lillebror när vi växte upp. Vi lekte alltid. Och det är 16 månader mellan oss. Så i oktober så bestämde vi oss för att försöka få ett litet syskon till Ludvig. Och dra mig baklänges. Det gick direkt. Vi är som gjorde för varandra jag och Johan :) Så när testet visade positivt så blev vi riktigt glada :) Vi ska få en liten bebis till. Ett syskon till Ludvig :) och det kommer vara 19-20 månader mellan dom :)


Jag har verkligen mått SKIT!!! och det var värre denna gången med tanke på att jag hade en vild 1-åring att ta hand om :) Men Johan ställde upp riktigt mkt och fixade nästan allt. Och nu har kräkningarna och illamåendet släppt så nu känns det helt underbart och jag bara växer hela tiden. Redan när jag var i v 7 så fick jag börja använda mammabyxorna igen. ha ha.. helt galet! så om man hade träffat mig så kunde man se att jag var gravid, men vi ville vänta att berätta det till efter v 12 iaf. sen blev det istället efter ultraljudet :) Eller ja, jag berättade för mina närmsta vänner om det och alla blev glada för vår skull :) den 27 januari var vi på ultraljudet och det visade en frisk, välskapt liten pojke. Ludvig ska få en lillebror :D. Johan blev inte förvånad för han säger att "Riktiga män kan bara göra pojkar :)" ha ha. jag har hela tiden trott att det var en liten pojke i magen, så det var en häftig känsla... En liten Ellioth :) Är inte riktigt överens med stavningen om det blir med -th eller bara -t :) har ju ett litet tag till innan vi behöver bestämma det :) är beräknad till den 2 juli. Men tror nog att jag kommer föda i juni. Känns helt underbart. Helt fantastiskt :)


Och ca 2 veckor innan ul så kunde jag redan känna hur han buffrade där inne i magen. Hade nästan glömt hur det känns. Det är så mysigt och underbart. Åh som vi längtar.


Det är mycket som ska ordnas. Måste bygga om lite här hemma i rummet och köpa lite grejor. Sen ska en ny säng inhandlas till Ludvig så Ellioth kan ha spjälsängen. Känns helt galet, trots att det bara är halva tiden kvar :)


Vi var och köpte en snuffis me till Ellioth. Han ska få tigerserien. Ludvig har ju giraffserien <3


Du är så välkommen in i våra liv underbara bebis <3

   

Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards