This Is My Life

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2011

sluta jämför era barn!

Av Kim - 7 augusti 2011 19:00

liten sover, johan glor på fotboll, katterna päser på balkongen och jag sitter här. egentligen borde jag sitta inne i sovrummet på motionscykeln, men den får vänta lite till :)


idag har vi bara haft inomhusmys. Ludvig har spelat bandy och busat järnet. Han fullkomligt älskar bollar. sätter man honom i hans bollhav så får man en väldigt menande blick när man lyfter upp honom där ifrån :) han är så härlig när han visar sin frustration när en boll rullar från honom. sötast.


eftersom Ludvig lägger sig 19.00 på kvällarna och vaknar tidigast 08.00 på morgonen så har vi börjat med att han bara vilar 1 gång på dagen runt lunchtid och då sover han mellan 1½-2 timmar. känns liksom rätt så lönlöst att han ska vila 1 gång på förmiddagen och 1 gång på eftermiddagen när han vaknar så sent. såvidare han inte är trött dvs för då får han givetvis vila. och det funkar kanon :) rätt så skönt att vår son är så trött som han är så han vaknar så sent. :) sen vet jag att vissa säger och tänker: ja men borde ni inte väcka honom tidigt så han vänjer sig till dagis? ÄH NÄÄÄJ... han kommer bli lämnad tidigast 09.00 på dagis så känns inte som om vi ska behöva göra det nej... ren avundsjuka bara från dom som heeeela tiden ska vara på ang att han sover så mycket. "är det normalt" "har ni pratat med läkaren" "väcker ni inte honom" visst nu är det så att vi har det himla bra att han sover som han gör, men det är hans personlighet. det är liksom inte så att vi tvingar honom eller inte tar honom när han vaknar. det händer ngn enstaka gång att han vaknar tidigare för han är hungrig, men då får han flarran sen däckar han direkt igen. alla är olika. alla har olika personligheter. så är det bara. vårt nästa barn kanske är tvärtom. det vet man aldrig. så sluta håll på. likadant det här med att han inte kan sova borta. so what? om det nu inte stör mig, varför stör det er så jävla mycket då? jag har inga problem med att köra hem vid läggdags för att mitt barn ska få känna trygghet och komma till ro. nattsömnen är den viktigaste och känner då Ludvig att han bara kan sova hemma för han vill ha den tryggheten, ja vem fan är då ni att dömma honom? blir så jävla less och trött på folk som inte förstår att alla är olika. alla har olika personligheter. bara för att er unge kan göra ngt så kan kanske inte ngn annan det, eller kanske inte vill rent utav. varför skulle den ena vara bättre bara för det? den kanske då inte kan något som någon annan kan. sluta jämför och tryck ner. varken ni eller era barn mår bättre för det.


då fick jag kräka av mig där lite...


åh försöker lära ludvig att säga pottis. ha ha :) varje gång han sitter på pottis så säger jag pottis. då tittar han på mig med sina fina blåa ögon och bara ler :) och när han kissar och pottan spelar så ler han ännu mer. sen säger han antingen pappa eller mamma :) härliga unge. mormor försöker lära honom säga mormor. går nog sisådär med tanke på att vi inte övar så hårt här hemma ;) när han säger mamma så säger jag -ja mamma- och pekar på mig själv. och då skakar han med hela huvudet. ha ha... söte göte :)


imorrn kommer fina Anneli hit och då ska vi till IKEA... ska köpa en läragå vagn till Ludvig, han går så jävla bra och han vill inget annat än att vara uppe och gå och det tär på våra ryggar om man säger så :) och så ska jag köpa tyg. har fått värsta jävla idén angående gardiner till Ludvigs rum. vill bara börja sy nu... tadaaaaa... ska göra ett par som han ska ha på vår/sommar och sen ett par som han ska ha på hösten/vinter.... vill bara börja sy nu... nu nu nu nu nu :D


på fredag kommer syster yster och familj hit... jeaj :D då ska det mysas och busas...


nej nu ska jag in till min cykel. jag hör hur den kallar på mig. nåja, får väl ta och cykla mina mil så jag har det avklarat :)


min underbara son får avsluta detta inlägget.

du är det finaste som finns

 

 
 
Ingen bild

sarah

7 augusti 2011 19:30

Du då är det fel på Hannah o Gabbe oxå, som sov så mkt o så bra direkt!! hmmmmrf! Skit i vad alla säger o gör som ditt hjärta säger...
BTW kanske ska gå till dr med mina barn då iom dom sover så bra!! Mohahahahaha!!! Puss systra diii

 
Mamma

Mamma

7 augusti 2011 19:44

Mina älskade ungar! Lääääängtar etter er!
Puss!

http://www.hathors.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 9 juni 2013 19:35

Även om bröllopet kanske egentligen är rätt långt borta just nu så känns det ändå väldigt nära. Av ngn anledning så känner jag mig stressad. ha ha. Men bara för att jag är en sådan planerare tror jag. De tär mkt som måste ordnas och jag vill få ordni...

Av Kim - 19 maj 2013 13:02


Alltså jag veeeet. Det är sjuuukt (gud vad fjortis det lät) längesedan jag va här inne. Vet inte ens om någon bryr sig egentligen. Och jag har nog faktiskt inget att skylla på mer än att det har varit väldigt mycket. Ellioth har varit väldigt väldigt...

Av Kim - 20 november 2012 19:35


japp... detta är min son det... min smarta son... och bortse nu från röran. höll på att storstäda den dagen :)   ...

Av Kim - 12 november 2012 18:58

Usch hujedamej. Igår började det. Till slut låg hela familjen i magsjuka. Till å med lille Ellioth. Annars är d ju rätt ovanligt att så små får det. Men å andra sidan. Det är ovanligt att barn under 2 år får halsfluss. Ludvig fick det 2 ggr på 2 måna...

Av Kim - 7 november 2012 20:54

Jag förstår inte hur han orkar? Ludvig alltså. Han tar musten ur mig. Han har så jävla mkt energi samtidigt som han är så jävla trött. Han har ju slutat vila lunch här hemma helt. Har han inte gjort på över 1 månad. Inte för att inte vi vill. Nej då....

Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards