This Is My Life

Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

liten och stor...

Av Kim - 26 februari 2012 20:11

men hejsan allihopa... nu skriver jag igen. och då innebär det att jag även har betalat räkningarna. suck suck och dubbelsuck.


idag har det varit kanonväder så jag och Ludvig var ute en lååång stund. tänkte att han kunde sitta i sandlådan och leka med dom andra barnen så jag kunde fått prata med mammor men icke. han skulle gå hela området runt. och han var så glad när han fick gå var han ville, jag styrde inte honom. sen när vi skulle gå hemåt för det började bli kallt i ansiktet och det var dags för mellis så protesterade han inte när jag bar honom sista biten. han var nog trött i sina ben :) dom fodrade regnbyxorna vi har fått ärva av kusinerna i Knislinge va kanon idag :)  


och efter vår lilla tripp utomhus så var han som sagt rätt så trött. sån här ställning kan man också ha när man tittar på tecknat <3

 


Ludvig har varit sjuk igen. halsfluss. igen. jag kommer ihåg när vi var hos läkaren med honom på lilljulafton så sa sköterskan att det är ovanligt att barn under 2 år får halsfluss. Ludvig har fått det 2 gånger på 2 månader. vår lilla prins <3 det är skönt iaf att man har börjat förstå när han har ajaj i halsen så han kan få hjälp snabbt. denna gången hade han inte så hög feber som i julas så det är skönt, för han har ändå varit himla pigg och så duktig på att ta penicillinen. dock har han ju inte varit så sugen på att äta, vilket är förståeligt. så när hans ab-kur är slut ska vi till BVC för att sätta honom på vågen för att ha lite koll på hur mkt han gått ner denna gången. pratade med vår sköterska och hon tyckte det var en bra idé, men va tvungna att vänta till hela kuren var slut för säkerhetsåtgärd om han fortfarande skulle smitta. i regel så är man ju smittfri efter 3 dygn, men dom tar väl inga chanser. vilket man förstår. men nu börjar han få aptiten tillbaka och idag har han ätit jättebra. vilket gör mamma och pappa glada :D


vi har haft snö här också. så dom dagarna vi hade snö här så var jag och Ludvig ute minst 1 timme varje dag. här åker han pulka när pappa drar honom i backen :D Ludvig fullkomligt älskar snö :)

 


på lördag ska jag och Ludvig köra till Broby för att mysa med familjen. ska bli så kul och vi längtar jättansmycket :) så ska vi in till K-stad på måndagen och träffa Piffi :D

 


Annars inte så mkt nytt... Ellioth puffar och sparkar i magen. mysigt <3 vi har börjat fixa till på deras rum. va på IKEA igår och köpte ny byrå till deras kläder så ska vi riva och måla. vill måla nu :D men måste skaffa färg först... jag har rätt mycket problem med ischiasnerven som är i kläm allt som oftast, och det gör så jävla apont!!! men så värt det :)


avslutar med en fin bild på dom finaste pojkarna i hela världen <3


liten och stor

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 9 juni 2013 19:35

Även om bröllopet kanske egentligen är rätt långt borta just nu så känns det ändå väldigt nära. Av ngn anledning så känner jag mig stressad. ha ha. Men bara för att jag är en sådan planerare tror jag. De tär mkt som måste ordnas och jag vill få ordni...

Av Kim - 19 maj 2013 13:02


Alltså jag veeeet. Det är sjuuukt (gud vad fjortis det lät) längesedan jag va här inne. Vet inte ens om någon bryr sig egentligen. Och jag har nog faktiskt inget att skylla på mer än att det har varit väldigt mycket. Ellioth har varit väldigt väldigt...

Av Kim - 20 november 2012 19:35


japp... detta är min son det... min smarta son... och bortse nu från röran. höll på att storstäda den dagen :)   ...

Av Kim - 12 november 2012 18:58

Usch hujedamej. Igår började det. Till slut låg hela familjen i magsjuka. Till å med lille Ellioth. Annars är d ju rätt ovanligt att så små får det. Men å andra sidan. Det är ovanligt att barn under 2 år får halsfluss. Ludvig fick det 2 ggr på 2 måna...

Av Kim - 7 november 2012 20:54

Jag förstår inte hur han orkar? Ludvig alltså. Han tar musten ur mig. Han har så jävla mkt energi samtidigt som han är så jävla trött. Han har ju slutat vila lunch här hemma helt. Har han inte gjort på över 1 månad. Inte för att inte vi vill. Nej då....

Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards