This Is My Life

Direktlänk till inlägg 19 februari 2008

7 sanningar om mig + melodifestivalen

Av Kim - 19 februari 2008 11:28

Melodifestivalen del 2. Oh my god säger jag bara, eller va d borka borka? Hur i hela friden kan för det första den låten bara komma med? Okej jag kan inte sjunga och är rejält tondöv, men då ställer jag mig för fan inte på en stor jävla scen inför hela svenska folket och dansar borka. Hon kunde ju inte knappt engelska och inte heller sjunga. Sen Kebabpizza? Va faaaan. Vad hände? Fick Sverige en BlackOut? för serious, ni kan inte på allvar tycka den va så bra att den slog ut Lasse Lindh... for fuck... Och ja, Carolas låt va bra, men fan va gött att den bara kom till andra chansen för hon är en diva och hon va så inställd på att gå direkt vidare. Sen dagen efter säger hon i Aftonbladet att det va pga att hennes 42 kompisar ( som skickat sms till henne) inte kommit fram på linjen.... men hallå. skärp dig, inse att du är uttjatad även om du kan sjunga. Och lägg ner dom där diva fasonerna så kommer du nog lite bättre fram, tycker synd om Andreas som fick dra med dig. Rätt låtar gick vidare, fick gås hud av Sannas och Rongedal va väldigt annorlunda för att va i Melodifestivalen och enormt bra. Synd bara att Lasse blev bort petat av kebab... Tacka vet jag sötnosen Björn i pauserna :)


Sen blev jag även utmanad av kära Lisa på att skriva 7 sanningar om mig själv...


Så här lyder utmaningen:
Länka till den som utmanat dig
Berätta sju sanningar om dig själv
Utmana sju personer
Lämna ett meddelande till dem du utmanar


1. Trivs Inte Fullt Så Bra I Halmstad

Jag hade inte valt att flytta hit själv om det inte varit för att mannen i mitt liv bor här. Trivs mycket bättre i Skåne, jag är nog ingen stadmänniska. De flesta halmstadstjejerna tror dom är rika, plastika hollywood/stockholmare och är bara för hemska. Men eftersom min kärlek inte kunde flytta på sig pga verkstad och jobb så hamnade jag här.


2. Är I Ständig Kamp Mot Mig Själv

Även om jag inte behöver det så bantar jag typ konstant. Just nu är jag med i ViktVäktarna och det trivs jag med och det går skitbra. det är väldigt sällan jag är nöjd med mig själv även om Andreas öser komplimanger över mig. Dom få dagarna jag tycker jag är snygg tar jag till vara på. Men tack vare vv så har jag lärt mig äta rätt så det lär inte va nga problem med att behålla vikten.


3. "Tänder" Bara På Yngre Killar

Ha, det låter ngt, men det är sant. Äldre killar blir jag bara typ, anti av. Det ska vara några år yngre killar. Mysiga killar. Killar som är omtänksamma =) Min Andreas är fyra år yngre. Och det är så otroligt härligt och mysigt =)


4. Älskar Att Bli Kliad På Ryggen.

Sant. Det får mig att känna mig så avslappnad och så enormt skönt. Det är som massage för mig :) Så ska ni vara snälla mot mig ngn gång, sätt igång och klia mig på ryggen =)


5. Jag Vill Se Ut Som:

En blandning mellan Marilyn Monroe, Scarlett Johansson, Angelina Jolie och Lindsay Lohan. Ja det är sant :) Därför jag är ständigt kamp mot mig själv. ha ha, inte för att jag kan ngnsin se ut så men drömma kan man ju alltid.


6. Vill Egentligen Inte Heta Kim

Jag menar hur fint är det namnet? Inte så mamma och pappa, men hade jag fått välja själv så hade det inte varit Kim. Och visst jag kan ju byta nu om jag vill, men byta namn efter 25 år, det hade känts lite skumt och fel. Jag har ju trots allt blivit döpt till Kim och då får jag heta det. 


7. Jag Är Starkt Beroende Av Coca-Cola Light och Pepsi Max.

True. Får jag inte dricka något av det om dagarna så får jag huvudvärk. Tror inte det är så bra, men jag är totalt beroende av det. Kan t.o.m bli väldigt lätt irriterad och trött. Skumt...


Så Lisa www.litelisa.blogg.se tack för detta:)


Mina sju utmanade är


- Emelie

- Sofie

- Jessica

- Emma

- Anna

- Patricia

- Sarah


Hoppas ni får en bra tid med detta och blir lika glada som jag blev :)


Nu ska jag äta sen i eftermiddag bär det av till Varberg.


du är älskad


xoxo

 
 
Pappi

Pappi

19 februari 2008 18:14

Ang punkt 3. Hur gör du om några år? Eller du menar "yngre" än du själv? Kim är jättefint, och du är min favorit Kim, så det så. Tur man slapp vara med om utmaningen.
Puss

http://www.snapphanecruisers.se

 
Emelie

Emelie

21 februari 2008 16:20

Hej du... eftersom jag inte känner 7 personer som har en blogg så måste jag utmana dig igen!=) puss på dig

http://borgander.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 9 juni 2013 19:35

Även om bröllopet kanske egentligen är rätt långt borta just nu så känns det ändå väldigt nära. Av ngn anledning så känner jag mig stressad. ha ha. Men bara för att jag är en sådan planerare tror jag. De tär mkt som måste ordnas och jag vill få ordni...

Av Kim - 19 maj 2013 13:02


Alltså jag veeeet. Det är sjuuukt (gud vad fjortis det lät) längesedan jag va här inne. Vet inte ens om någon bryr sig egentligen. Och jag har nog faktiskt inget att skylla på mer än att det har varit väldigt mycket. Ellioth har varit väldigt väldigt...

Av Kim - 20 november 2012 19:35


japp... detta är min son det... min smarta son... och bortse nu från röran. höll på att storstäda den dagen :)   ...

Av Kim - 12 november 2012 18:58

Usch hujedamej. Igår började det. Till slut låg hela familjen i magsjuka. Till å med lille Ellioth. Annars är d ju rätt ovanligt att så små får det. Men å andra sidan. Det är ovanligt att barn under 2 år får halsfluss. Ludvig fick det 2 ggr på 2 måna...

Av Kim - 7 november 2012 20:54

Jag förstår inte hur han orkar? Ludvig alltså. Han tar musten ur mig. Han har så jävla mkt energi samtidigt som han är så jävla trött. Han har ju slutat vila lunch här hemma helt. Har han inte gjort på över 1 månad. Inte för att inte vi vill. Nej då....

Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards