This Is My Life

Alla inlägg under november 2009

Av Kim - 4 november 2009 06:14

gooooooooooooodmorgon


tidig morgon idag. 02.45 ringde klockan, va man pigg då? vänta.......... NAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ

 

Men nu är jag iaf på plats. Sådär halvpigg, det var tufft att köra idag. Det blåste fan storm + att man va sledet trött och hade grus i ögonen. Ser inte framemot när snön kommer.

 

Stackars min älskepälske är sjuk. Hoppas han blir bättre idag när han får sova ut och ta det lugnt, är ju ledig idag.

Idag ska jag köpa mina stövlar, behöver det, fryser som fan om föderna. Får hoppas min storlek finns inne. Sen ska vi nog fixa på vinterdäcken på bilen, för det är nog enda dagen Johan och hans far kan det. Då däcken är på hans fars jobb.

 

På söndag kanske mams och paps kommer och hälsar på. Hoppas!

 

Tack patsy. Men Johan håller inte med att jag gör som jag själv vill. Så jag får väl vara kvar som brunett.

 

Åh, igår fick jag klippa naglarna, har ju haft så enormt långa, fina och hårda. Men med det nya systemet på jobbet som är kopplat till datorn så kan man inte ha så långa naglar om man vill vara effektiv, så jag fick klippa och fila ner dom :/

 

Idag är det 5 månader sen min och Johans första date <3 Fan va tiden har gått fort men ändå känns det som om vi har känt varanda i flera år. Allt har gått så snabbt, men det gör inget, för allt är meningen, och allt är gjort av kärlek. Älskar dig min underbara Johan Olsson <3 

  

 

 

 

Av Kim - 3 november 2009 15:36

åh. jag är så jävla sugen på att blondera mig igen. va ju på väg att göra det sist men det slutade med slingor bara, men nu vill jag verkligen ta hela håret. men så har jag en pojkvän som motsätter sig det tvärt. men är det ngt jag lärt mig genom alla år så är det att inte lyssna på det, för det har jag gjort för mycket, för ofta. så jag tänker ta mej fan blondera mig, eller? å blir det bara pannkaka eller skit av det så kan man faktiskt färga det svart igen...


så vad säger ni? blondin eller brunett?


    

Av Kim - 3 november 2009 12:47

ÅH! Idag skulle jag köpa mina vinterstövlar hade jag tänkt, fryser som faaaan i dom jag har nu, men så hade dom inte min storlek i Halmstad, så får köra till Jägersro center imorgon och hoppas på att dom har min storlek där. Imorgon jobbar jag ju tidigt och älskepälske är ledig. Men jag hittade en ny cardigan och en bolero, så jag fick göra av med lite pengar iaf, som min älskling så fint uttryckte sig :)


Min älskling är sjuk :( fast han kände sig lite bättre idag, men han har nog haft rejäl feber inatt stackaren. Jag som smittat honom. förlåt.


älskar dig





Av Kim - 2 november 2009 12:33

Det märks att jag har varit sjuk, dålig uppdatering som fan i bloggen. ber om ursäkt för detta.


Infektionen satte sig i mina leder, har haft enorma problem med ben och handleder. Knäna fungerar inte riktigt som dom ska och min högra handled är fucked up emellanåt. Har mitt handledsskydd på och ska köpa nya knäskydd i veckan.


Men trots att jag inte varit på topp så har vi nog haft den bästa helgen ngnsin. Johan fick sin present lite för tidigt (fyller egentligen år på lördag) Men han tjatade om att han själv skulle åka och köpa det, så jag fick ge det till honom redan i fredags så vi inte skulle ha dubbla. Nämligen ett playstation 3 och NHL 10. Vet att det är en dyr present att ge och Johan ville först inte ta emot det, men han har gjort så otroligt mycket för mig, så han är värd det som fan. Så vi har spelat det hela helgen. Och jag är frälst. Utan tvekan så är det den bästa och roligaste present jag ngnsin gett till någon. Så sjukt roligt. Och hör och häpna, jag vann en match över Johan med 0-2 :) Hell yeah. och nu spelar vi nhl säsong, vi är Minnesota, (bara för att det var dom jag vann med över honom) Och vi är grymt bra samspelta, i början va det lite tufft eftersom johan tänker hockey och jag tänker mes - där är pucken och in i målet. men har blivit bättre på passning och på att INTE få så många utvisningar, för det är jag bra på. ha ha. så vi har haft så mysigt hela helgen.


va ju tvungen att fota min vinst =) kolla skottstatistiken han har jämfört mot min och även tid i anfallszonen, och jag vann ändå :)

  


Och så spelade vi givetvis på hästarna. Jag hade dock bara fyra rätt, men johans andra system med sin bror och far hade fem, och pappi sex rätt. Men det jag är glad för och det jag tycker är kul, är att jag plockar ju alltid ut grundsystemet och sen fyller Johan på med hästar om han tycker jag är helt fel ute, men han tar inte bort nga av mina hästisar iaf =) och i lördags, dom fyra rätten jag hade, det var dom hästarna som jag hade satt som grund, så ingen av johans hästa som han hade fyllt på med vann. och det tycker jag är kul, det är jag lite halvstolt över faktiskt :)


Sen köpte jag en ny motionscykel, hade ju en när jag bodde i halmstad innan men den va jag tvingad till att sälja så den har bror och daniella nu, men så köpte jag en i lördags. för jag hinner/orkar inte ut att gå när man slutar och kommer hem 21.15 om dagarna, då cyklar jag hellre framför tv.n i en mil istället. så det ska jag börja göra.


röd och fin, ihopfällbar så vi kan ha den i garderoben. pulsmätare och kal mätare. är så nöjd. och nedsatt me i pris. perfekt =)

  

 

Och igår så lagade vi gooood mat. Hemmagjorda biffar/hamburgare, never done that before, så jag hade mamma i luren när jag skulle göra geggan, eller ja, johan fick gegga (han har inga långa naglar). så gjorde jag potatismos, stekte champinjoner och beasås till det. plus lite gröna bäddar av grönsaker. johan hade hamburgare bröd för han ville hellre ha det =) men det blev lyckat för att va första gången, men kunde smakat lite mer, när mamma sa att vi va tvungna att smaka så vi vet om vi ska krydda mer så luktade vi på smeten istället och konstaterade att det var nog bra. (euw för att smaka rått kött?)


Och så har vi hockeyn, ups and downs.

 

Elitserien 2009/2010

September

21 Måndag 19.00 Färjestad BK - Skellefteå AIK               3-2

24 Torsdag 19.00 Färjestad BK - Rögle BK                        2-1

26 Lördag 16.00 Linköpings HC - Färjestad BK                        3-2

28 Måndag 19.00 Färjestad BK - Timrå IK                           3-2

 

Oktober

3 Lördag 16.00 Luleå HF - Färjestad BK                                         2-3

6 Tisdag 19.00 Färjestad BK - Södertälje SK                           3-1

8 Torsdag 19.00 HV 71 - Färjestad BK                                            8-0

10 Lördag 16.00 Färjestad BK - Djurgårdens IF                         2-1

15 Torsdag 19.00 Frölunda HC - Färjestad BK                               6-1

17 Lördag 16.00 Färjestad BK -Brynäs IF                                 3-2

22 Torsdag 19.00 Modo Hockey - Färjestad BK                                3-6

24 Lördag 18.30 Färjestad BK - Luleå HF                                  1-2

27 Tisdag 19.00 Färjestad BK - Frölunda HC                             1-1

29 Torsdag 19.00 Skellefteå AIK - Färjestad BK                              0-4

31 Lördag 16.00 Färjestad BK - Linköpings HC                           1-3

 

November

 1 Söndag 18.00 Brynäs IF - Färjestad BK                                       2-4

10 Tisdag 19.00 Södertälje SK - Färjestad BK

12 Torsdag 19.00 Färjestad BK - Modo Hockey

14 Lördag 18.30 Timrå IK - Färjestad BK

16 Måndag 19.00 Rögle BK Färjestad BK

19 Torsdag 19.00 Färjestad BK - HV 71H

21 Lördag 16.00 Djurgårdens IF - Färjestad BK

23 Måndag 19.00 Färjestad BK - Brynäs IF

26 Torsdag 19.00 Luleå HF - Färjestad BK

28 Lördag 16.00 Färjestad - Södertälje SK

 

December

1 Tisdag 19.00 Färjestad BK - Djurgårdens IF

3 Torsdag 19.00 Färjestad BK - Timrå IK

5 Lördag 16.00 Modo Hockey - Färjestad BK

8 Tisdag 19.00 Linköpings HC - Färjestad BK

10 Torsdag 19.00 Färjestad BK - Skellefteå AIK

12 Lördag 16.00 HV 71 - Färjestad BK

26 Lördag 16.00 Färjestad BK - Rögle BK

28 Måndag 19.00 Frölunda HC - Färjestad BK

30 Onsdag 19.00 Färjestad BK - HV 71

 

Januari

2 Lördag 16.00 Djurgårdens IF - Färjestad BK

4 Måndag 19.00 Färjestad BK - Luleå HF

7 Torsdag 19.00 Timrå IK - Färjestad BK

9 Lördag 17.00 Brynäs IF - Färjestad BK

14 Torsdag 19.00 Färjestad BK - Modo Hockey

16 Lördag 16.00 Färjestad BK - Frölunda HC

21 Torsdag 19.00 Södertälje SK - Färjestad BK

23 Lördag 16.00 Färjestad BK - Linköpings HC

26 Tisdag 19.00 Skellefteå AIK - Färjestad BK

28 Torsdag 19.00 Rögle BK - Färjestad BK

30 Lördag 18.30 Färjestad BK - Brynäs IF

 

Februari

4 Torsdag 19.00 Färjestad BK - Djurgårdens IF

6 Lördag 16.00 Frölunda H - Färjestad BK

8 Måndag 19.00 Färjestad BK - Skellefteå AIK

27 Lördag 18.30 Modo Hockey - Färjestad BK

 

Mars

 1 Måndag 19.00 Luleå HF - Färjestad BK

4 Torsdag 19.00 Färjestad BK - Timrå IK

6 Lördag 16.00 Linköpings HC - Färjestad BK

9 Tisdag 19.00 Färjestad BK - Rögle BK

11 Torsdag 19.00 HV 71 - Färjestad BK

13 Lördag 18.30 Färjestad BK - Södertälje SK

 

    

Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards