This Is My Life

Direktlänk till inlägg 19 april 2011

livliga Ludvig :)

Av Kim - 19 april 2011 18:25

idag har det verkligen varit en kämpig dag. tror det är många blandningar i en. tillväxtperiod, mammig och bissingar på g. det märks iaf att vi är bortskämda ang Ludvig för när han trilskas så vet man inte riktigt hur man ska hantera det. :) han trilskas lite med maten. han äter, men inte alls lika mycket som han brukar göra. ändå håller han sin 4 timmars intervall. men han har somnat alla gånger idag. imorse så började han skrika så fort han höll på att somna in. så han fick va uppe lite till. sen testade jag igen och likadant. så tog jag flytande alvedon och massera hans tandkött. sen kunde han äntligen komma till ro att somna. och han sov i 2 timmar. till skillnad från igår då han sov 30 min när han väl somnade och sen vaknade igen orolig. lille älsklingen. sen när han visade trötthet igen så nattade jag honom, han skrek till lite men somnade när jag sjöng för honom och smekte honom i ansiktet. mycket som händer i hans utveckling nu. mycket att ta in och bearbeta. men när han är vaken så är han världens gladaste. vi har busat mycket idag och han har verkligen visat allt på en gång idag vad som hänt i hans utveckling. börjar dock bli himla jobbigt att byta på honom för han ålar sig värre än en orm och vänder sig hit och dit, ta i fötterna, ta upp blöjan. ha ha. sweetypie :)


ja just det. skulle börja köra zumba nu tänkte. tog första passet igår. JAG DÖR!!! pallade 5 min sen höll jag på att hosta blod. vilken dålig kondis jag har. men gud i helvete vad det tar. på dom 5 minuterna så har jag värsta träningsvärken idag. PUH. körde idag me, klarade faktiskt 10 minuter idag. och känner av det direkt. lätt att jag kommer bli fastare när jag kör detta every day. ni som vill köra zumba med mig, kom hit. Ludvig tycker det är skitkul. sitter i sin gunga och skrattar åt mamma... ha ha =)


har satt in lite foton i albumen idag, fick börja på ett nytt som ska täcka januari-februari. gud, man har nästan glömt att Ludvig faktiskt varit så liten =)


prenumerar ju på vi föräldrar och nu har dom sånt så dom visar en bebis varje månad 0-1 år. nu är dom i månad 5, precis som Ludvig. så det är riktigt kul att läsa. denna killen som va denna månaden är då som sagt 5 månader och väger 10!!!!! kilo... omg. han går redan i gåstol. funderar på om man skulle testa sätta Ludvig i sin för när han står så trampar han hela tiden med fötterna, men tror nog inte han hade nått ner till golvet. men funderar på att testa :)  imorrn lägger dom ut dom 20 finalisterna i omslagstävlingen. tror dock inte vi har en chans alls eftersom dom var tvungna att vara minst 4 månader och tävlingen slutade 14 april, han bara va med 3 veckor och tävlingen har pågått ett tag. men man är spänd och nervös ändå :)


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kim - 9 juni 2013 19:35

Även om bröllopet kanske egentligen är rätt långt borta just nu så känns det ändå väldigt nära. Av ngn anledning så känner jag mig stressad. ha ha. Men bara för att jag är en sådan planerare tror jag. De tär mkt som måste ordnas och jag vill få ordni...

Av Kim - 19 maj 2013 13:02


Alltså jag veeeet. Det är sjuuukt (gud vad fjortis det lät) längesedan jag va här inne. Vet inte ens om någon bryr sig egentligen. Och jag har nog faktiskt inget att skylla på mer än att det har varit väldigt mycket. Ellioth har varit väldigt väldigt...

Av Kim - 20 november 2012 19:35


japp... detta är min son det... min smarta son... och bortse nu från röran. höll på att storstäda den dagen :)   ...

Av Kim - 12 november 2012 18:58

Usch hujedamej. Igår började det. Till slut låg hela familjen i magsjuka. Till å med lille Ellioth. Annars är d ju rätt ovanligt att så små får det. Men å andra sidan. Det är ovanligt att barn under 2 år får halsfluss. Ludvig fick det 2 ggr på 2 måna...

Av Kim - 7 november 2012 20:54

Jag förstår inte hur han orkar? Ludvig alltså. Han tar musten ur mig. Han har så jävla mkt energi samtidigt som han är så jävla trött. Han har ju slutat vila lunch här hemma helt. Har han inte gjort på över 1 månad. Inte för att inte vi vill. Nej då....

Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards