This Is My Life

Alla inlägg den 9 mars 2011

Av Kim - 9 mars 2011 10:57

alltid lika intressant att prata med andra mammor om deras barns utvekling samt att läsa om det. har en bok där det är uppdelat åldermässigt ex 0-3 mån 3-6 mån osv. där står vad ett barn "ska" kunna göra. vissa grejor som barnen i regel uppfattar i mån 3-6 gjorde ludvig redan vid 1-2 mån ålder och vissa grejor som han ska uppfatta tidigt uppfattar han fortfarande inte. man ska ju absolut inte skynda på ett barns utveckling för alla är olika, men man kan ju alltid uppmuntra. det är så roligt att se att varje dag i princip visar ludvig att han har kommit på ngt nytt. som att skratta med ljud :) så härligt det är. som att uppfatta vissa grejor. han snackar mer. ludvig är ju inte så stark ännu i rygg och nacke. han är fortfarande svajjig med huet, dock beror det nog mycket på mig då jag inte hade honom på mage i början som man kanske ska ha. sen när jag väl började med det, ja då började han vända sig. så lite moment 22 det där :) lägger jag honom på mage så vänder han sig. grabbhalvan. sen pratade jag med snusen om hur gammal vilma var när dom började sätta henne i vagnen eller i barnstol. 4-5 mån har jag för mig att dom sa för att spara hennes rygg. och det är ett bra tankesätt. så när vi var på jägersro igår så visade susanne mig hur hon gjorde med vilma i vagnen. la filt och kudde så ludvig kunde halv sitta. men det va nog inte så poppis. han ville bara sova. så han var nog för trött för att testa det. har inte honom så mycket liggandes hemma, mest för huvudets skull. givetvis får han ligga i babygymet en stund, men inte hur länge som helst. har honom sittandes mellan mina ben eller i knäet. men när jag sätter honom i knäet tar han spjärn och ställer sig upp. så jävla starka ben han har :) men iaf, åter till detta med vagn och stol. frida hade tyra rätt tidigt, men sen och andra sidan så har hon alltid varit enormt stark. jämför man bilder på tyra när hon va typ 2-3 mån med ludvig så satt hon och hade inga problem med nacken. och sen en kompis till frida som jag förhoppningsvis träffar snart har en son i samma ålder som ludvig, och han verkar me väldigt stark. han vill me hellre sitta i vagnen än ligga. än så länge visar inte ludvig såna tendenser, utan bara jag fäller ner suffletten helt så han kan se när han ligger så är han nöjd än så länge. får se när han inte är det längre. annars får man kanske göra som susanne gjorde att alltid ha med sig bärselen så han kan hänga utåt i den så han kan hålla koll. men då måste han bli lite starkare i nacken där me. får öva honom helt enkelt :) uppmuntra honom. snart är han fyra månader. snart ska han börja med smakportioner. och det ska bli så roligt :)


johan är sjuk :( så han är hemma. dock inget piggt sällskap men ett sällskap iaf :)


på måndag kommer Annelie :D weehoo. och på onsdag kommer Emelie med familj :) och den 24:e ska jag nog upp till Halland å hälsa på. mina gamla kollegor i falkenberg och gisela i halmstad. ska höra så Nina me är hemma då :) ska ta en färd den dagen. sen den 25:e kommer patsy hit och stanna över helgen. ska bli så mysigt :)


  



Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards