This Is My Life

Alla inlägg under mars 2011

Av Kim - 18 mars 2011 17:29

älskar dig syster   


igår fick jag härligt besök i form av en Malin som kom hit. Ludvig diggade henne. som han skrattade i hennes famn :) vi satt å snackade minnen, så härligt :)


idag har varit en shopping dag. nu är johan och kollar på när isac har sin första innebandyträning och ludvig sover.


pappa busar med Ludvig :)


 

Av Kim - 17 mars 2011 15:39

jag är så jävla glad just nu. och stolt. över mig själv. rensade min garderob lite. nga för stora tunikor går till syster och mammakläderna packas ner. men framförallt. jag kan ha mina snygga kjolar och toppar igen. hög kjol med snygg topp.


denna outfiten passar mig igen :)

 


och denna :) på det fotot vägde jag typ 49-51. det gör jag ju dock inte ännu nu så kjolen sitter lite hårt åt under bysten.

    


som sagt, jag är glad. dock är jag inte framme ännu. men snart är jag där :) nu ska jag njuta av en vv soppa innan väderkvarnen vaknar :)


nu vill ja bara att vi ska bli bortbjudna ngnstans så jag kan va snygg :D 

Av Kim - 17 mars 2011 10:33

d va en riktigt härlig dag igår. trevligt besök, söta barn och massa snack. fick massa kläder me till ludvig. tusen tusen tack...


seriöst. jag förstår nu varför folk gör en bröstforstoring/ett bröstlyft efter dom har ammat färdigt. för gud vad jag inte är nöjd längre. innan hade jag ändå relativt halvstora och ngt snygga bröst. d har jag iaf inte nu ska jag säga er. no way. hade jag haft cash så hade jag lätt gjort en förändring efter nästa barn. självförtroendet sjunker ju totalt. känns jobbigt och hemskt.


idag jobbar johan. 9-21. känns konstigt när han har varit hemma så mycket. tur han är ledig nu fyra dagar irad igen :)


dopet närmar sig med stormsteg. ska träffa prällen nästa vecka. har kollat upp tårtor. ska storhandla inför dopet nästa helg. har fixat allting i princip :)


idag kommer malinbalin hit :D jeaj. härligt med besök...


nu ska jag ringa mor för en guidning. snackade med syrran precis och jag har tydligen virus? för min mejl skickar en massa mejl till andra. så öppna inga mejl från mig där det är till många avsändare.



  

Av Kim - 15 mars 2011 20:33

Jag är med och tävlar på http://www.trintekulle.blogspot.com/ om ett armband från Miss Dee. Va ni det också :)


  


armbandet heter Notting Hill och ni kan även hitta en massa andra snygga smycken på deras hemsida www.missdee.se


så jävla snyggt. hoppas turen är på min sida. behöver lite bling bling i min hemmamammaalltiallo vardag :) go kim go...



Av Kim - 15 mars 2011 18:20

ludvig har varit på ett sånt enormt härligt glatt humör idag. han är visserligen alltid glad men idag var det ngt extra. som han har snackat och busat. när pappa busar med honom då kiknar han av skratt. så underbart ljud <3


ludvig testade även sittdelen idag på vagnen, och han godkände nog den så jag omvandlade vår mjuklift till en åkpåse så nu kan ludvig antingen ligga eller sitta. men det blir halvsittandes nu i början för att spara hans rygg. testade sätta honom i hans matstol igår. ha ha, vilken min han fick och satt som en påse nötter. blir övning för hans del. snart är det ju dags för smakportioner :)


idag har det städats vidare och tvättning pågår. ska sätta mig och vika världens gulligaste kläder <3


imorrn kommer fam borgander hit och nästa helg kommer patsy :D wei


  

Av Kim - 14 mars 2011 18:30

ja jävlar. jag är fan bra på golf ska jag säga er :) så jävla grym. ja iaf på wii :)


idag har jag städat Ludvigs rum. storstädat och dammsugat myshörnan. jag tycker inte jag gör ngt annat än dammsuger varje dag. men så är det att ha katter och det är inget jag ångrar :) lite katthår dör la ingen av.


vi börjar bli bättre här i familjen. skönt. ludvig är fortfarande lite slemmig men det är nog det sista kvar. jag mår bra. och johan är me på bättringsväg. skönt.


ludvig har precis badat, jag och johan hade dock roligare med hans nya badleksaker än vad ludvig hade. ha ha... sen fick han käk, sen spelade han en rad på powerplay och nu ligger han i sängen. lite snack innan sömn. det är så roligt för när han var dålig så kom han på ett nytt ljud. gnällljudet. och nu gör han det ljudet heeeeela tiden och skrattar. så nu vet man inte om han har ont ngnstans eller om han bara vill säga hej... :D


ikväll ska FBK ta sin tredje vinst. that´s it :)

Av Kim - 13 mars 2011 18:46

jag tänkte på det igår när jag tittade på mello. btw popular? eric saade? wtf? anyway. det är ju så att när det är ngt extra nummer man ska ringa så är det alltid om rädda barnen. visst, det är superbra. men eftersom alla välgörenhetsnr går dit, varför kan inte ngn göra ngt nytt och ta rädda djuren? jag fattar inte det. det enda jag sett med ngt sådant är när det var körslaget och om marie picasso hade vunnit skulle hon ge pengarna till ett katthem. superbra. perfekt. tyvärr så vann ju inte hon men ändå. så många hjälplösa djur det finns där ute som inte får ngn hjälp. och dom få hemmen som finns för dom är ju byggt på frivilliga så där har dom ju inte så mycket pengar. jag är kattfadder. jag skänker 100 kronor i månaden till katthjälpen här i malmö. dom gör ett superjobb och dessa historier man kan läsa där dom har gett katter en andra chans är helt otroliga. har du en slant över i månaden och är djurmänniska. gå in på www.katthjalpen.nu och hjälp dessa katter. en liten slant gör stor skillnad.


jeaj. sen jag vägde mig sist så har jag gått ner ytterligare 1 kg :) nu är det -4.1 me like. its good. 2.7 kg kvar sen är jag tillbaka där jag var innan jag blev gravid :)


Ludvig mår mycket bättre idag. dock har han inte velat äta så mycket idag. men han äter iaf. vår lilla tjatte...


Av Kim - 12 mars 2011 15:14

välkommen till vår familj. här delar vi gärna med oss av våra baciller. först pappa, sen jag och sist men inte minst mamma. vet dock inte om det är jag eller pappa som smittat henne. jag tror nog mest på pappa :) min feber går upp och ner, men mamma är snäll och struntar i att pumpa i mig alvedon. fick nog lite ont i magen av den igår. så min kropp motar bort dom här dumma bacillerna som jag har fått rätt bra. jag har fortfarande en jävla aptit och det tycker mamma är skönt. jag skrattar, snackar och sprallar. men jag sover enormt mycket. jag är väldans trött. då är det skönt att sova. sova är bra när man mår dåligt. idag är det hockey. mamma mumlar ngt om FBK. vad är det? kan man äta det? nåja, dom ska tydligen vinna. inte vet jag. :)


nej nu ska jag sova vidare. ha det bra alla där ute och tack för alla krya på mig hälsningar. hade dock varit mysigt att få mysa med mormor, morfar och moster <3 börjar bli lite tröttsamt med bara mamma och pappa här nu ;)

  

Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards