This Is My Life

Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Kim - 1 oktober 2009 12:12

Pappi: Ja, JÄTTEGRATTIS! :) tack :) Är så glad och lycklig... det känns så rätt. ha ha, men inte trodde vi väl att en hanéllare/stolpe skulle svika skåne och bli hallänning heller? Men nu har hon hittat rätt, nu har hon hittat tillbaka, nu har hon hittat hem =) ja du har en given plats i soffan, eller på luftmadrassen om du väljer det (lite större och bekvämare) när KB drar igång. =) whoop whooop


Nu har jag ändrat uppgifter på eniro.se och hitta.se. Ringt Telia och lagt till Johan eftersom jag glömde det när jag gjorde nrflytt... Så när vi kommer hem ikväll ska vi testa och se så tfn fungerar =)


ÅH! Jag ringde även länsförsäkringar nu, min dator gav ju upp. den dödde. och det var inte lönt att laga den för det var modekortet som hade gått sönder så dom tog den och ger mig pengar. den blev värderad till 4.000 kronor, faktiskt rätt bra med tanke på att den är 2 år gammal. och efter självrisk så får jag 2.800 kronor. VÄLKOMNAT!! whooop whooop...ringde Johan och sa att nu kan vi shoppa, ha ha. Men neeeej, dom ska in direkt på sparkontot. För med denna bensinräkning som vi har varje månad så behövs pengarna. Så dom sparas. men gött iaf att slippa vända på varenda öre denna månad... eller ja, det hade vi ju egentligen inte behövt ändå. Men vi kan inte unna oss utflykter av div slag som vi brukar göra eller köpa grejor. Men leva, det kan vi. och dansa :)


nu ska jag äta en viktväktar soppa, sen ska jag ringa lf igen för att höja vår hemförsäkring och koppla mig till hemmet, men hon hade lunch och återkom inte förrän 12.30 Så då passar jag me på att äta lite.


lyckan ler mot mig :)



Av Kim - 1 oktober 2009 11:07

regnet öser ner och jag sitter på plats på jobbet, börjar 11.00 idag. Gör ju som sagt inte så mkt eftersom tåget ändå kommer in då.


jag är så jävla frösen nu för tiden, det är sjukt jobbigt. kan ju inte vara hur påpälsad som helst heller, men fryser mest om fingrarna och axlarna (!?)


På lördag är det match för andy och johan :) och efter det ska vi kolla på när isac har sin första skridskoskolelektion. sen efter det är det äntligen kalas hos familjen olsson-ferm. Dom var ju sjuka sist, så nu ska vi fira dom på lördag istället. alltid lika trevligt. ser framemot det.


sen på söndag är det tvättdag och pannkakedag :) är sååå sugen på pannkakor så älskepälske lovade att vi skulle ha det på söndag. MUMS...


shit va det regnar.


igår tittade vi på reprisen av matchen FBK - Detroit. Fast dock inte hela, den började ju 23.30 Men kollade hur resultatet hade blivit 2-6. Jag gissade på att fbk skulle loosa med 1-6 och älsklingen 1-8. Jag var närmst =)


Idag är jag och Johan sambo på papper =) Idag är jag skriven hos honom. Idag är jag skånetös igen. Idag börjar den nya epoken. Idag känns det härligt. Idag kom mitt namn upp på dörren. Idag är det en speciellt dag. Idag är jag inte längre folkbokförd i Halmstad. Idag är jag folkbokförd i Malmö :)


älskar dig min älskepälske

Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards