This Is My Life

Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Kim - 13 oktober 2009 12:13

Ha ha, man kan ju som sagt läsa gamla blogginlägg. Och här är en kommentar från Modo skriven för exakt tre år sen. Fan va jag skrattade när jag läste den första gången och även nu när jag läste den idag.



"Tjena mosterfan! Har varit en kanonkväll, men det tog en jäkla tid innan gamlamatte sett färdigt på film, gått och lagt sig, så att jag kunde smyga in här.
I kväll har vi haft kräftis, oj,oj, oj!
I vanlig ordning hade Gm lagt ut räkor till mig. Jag hörde hemme säga till husse innan han stack att det var 1/2 kilo. Gm hade tinat kräftor sen i går kväll.Det har luktat ganska gott i köket det senaste dygnet må jag mjaua! Vad jag inte visste var att hälften av räkorna var till Gm och hennes rostade räkmackor, men so what, det var massor med såna ändå. Kräftorna däremot, var några fula ena. När hon hällde upp dom, flydde jag köket, dom såg ju för j-viga ut!!! Hu!
Iallafall, så tog la hon upp räkorna, dukade bricka och hela köret, SEN började hon äntligen skala räkorna. Hon tog ner två skålar, en till henne och en till mig. Wow!
Sen sa hon att det var lika bra att skala först, för jag var så "hång", vet inte riktigt vad hon menade, men jag åt upp min skål på vasken under tiden hon skalade. Många räkor blev det,,,,oj. oj!
Sin skål satte hon på brickan tillsammans med ägg, majonäs och dill. Citron var det visst åsså. Brödrosten kom fram, sen skulle hon börja skala kräftor. Det gjorde hon i köket det också, så det inte skulle kladda så mycket. Hon smakade en kräfta, och spottade och fräste. DOM SMAKDE PÄST, fräste hon. Det var visst någe fel på dom.
Allihop åkte i sopet, och ut i de där gröna sakerna på gården. Hon tittade på datumen och muttrade nåt,,jag hörde inte så bra, för jag satt och hade stortvätt.
Nåja,hon dukade in brickan med räkor och rostat.
Sen gick hon in på toa, och när hon kom tillbaks blev det ett hejdundranes väsen.
I hennes skål låg bara (hon räknade högt)
8 st räkstjärtar kvar??????? JA, Jag vet inget,,,jag satt och tvättade mig,,hmmm!
Vet ni vad hon gjorde,,,, jo hon öppnade en burk makrill,,,mums,,,men jag var av någon konstig anledning ganska mätt, så jag brydde mig inte. Sen satte hon sig vid TV:n och surade,,muttrade något om att hon var hungrig, och att makrillen inte smakade som räkorna skulle gjort!!!!
Vi närmare eftertanke har jag nog sovit ganska djupt fram till nu, så där 00.30 Ja, i det stora hela, var det en trevlig kräftskiva, när väl kräforna hamnat utomhus. Vet ni syrrorna,,de e några fula djävlar,,äckliga tassar har dom me!
Nu har Gm lagt sig, så då är det fritt fram för lite race i hallen.
So long! Förresten,,hur är det med gapisarna!!! Ha, ha,,,!
Kurr på er alla."

 

Modo  


Av Kim - 13 oktober 2009 12:06

Åhå vad jag saknar min Johan. Jaaa jag kanske är tjatig men jag saknar honom så enormt mycket. Längtar såååå tills på torsdag. Då blir det kramkalas =)


Åh jag är så supernjöd med min nya hårfärg =) wei. bild kommer senare.


Igår satte jag och Madde, eller ja, Madde (jag tittade mest på) ihop Jens nya klätterställning. Och jag ska säga er, blir inte Jens glad för den så vet jag inte. den är så enormt stor och många olika grejor. den är jättekul tycker jag =) och söt.


sen tittade vi på csi.


är så mysigt att bo hos madde. lite tjejumgänge och snack. så härligt =)


Johan. Saknar dig. Älskar dig. Tänker på dig. Längtar efter dig.

Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards