This Is My Life

Alla inlägg den 20 januari 2011

Av Kim - 20 januari 2011 13:20

Min underbara syster är så jävla grymt bra. Är så sjukt stolt över henne. Hon har rasat 9 kilo nu i vikt. Hon ska operera sig i februari och fram tills dess så måste hon leva på shakes. Hon har det svintufft men hon klarar det så jävla bra. Jag är sjukt nervös för hennes op men så glad för hennes skull. Detta är något hon verkligen vill, och trots att hon är så enormt fin och vacker nu så kommer hon bli ännu finare sen, inte just för att hon kommer gå ner, utan för hon kommer få ett sådant självförtoende och en sån självsäkerhet så hela hon kommer att lysa och stråla... Hon har inspirerat mig till att ta tag i mig själv nu, inte med att enbart dricka shakes, det hade jag inte klarat just för att jag har en liten 2 månaders bebis, utan hon har inspirerat mig till att vilja få ett självförtroende igen.


Så idag har jag börjat på allvar. Dessa sista jävla degiga gravkilon ska bort. Idag kom motionscykeln fram, älsklingen köpte modifast till mig igår. Har cyklat 3 mil idag. Så ska jag byta ut två mål mot pulverdricka. Så frukost och kväll pulvrar jag och sen äter jag middag på dagen. Men bra mat. Och förutom modifast så har jag inte ätit choklad sen jag födde. Och det ska jag fortsätta med :) Sen så fort lilla Ludvig är lite mindre snorig så ska jag ut på långpromenader varje dag. Som idag hade det varit kanon för det är verkligen superväder ute. Men han är så snorig och slemmig. Vill inte utsätta honom för onödig kyla då. Plus att han börjar bli bättre på kinderna nu me. Han är en trött påg på dagarna. Vaknar, byter, äter, leker lite sen sover vi. Det är hans dagsrutin. Sen på kvällen innan kvällsmat och nattning då är han pigg och lekfull. Är nog bara för då är pappa hemma ju =) fast nu tre dagar har han nattats vid nio, visserligen innebär det att jag får gå upp klockan sex, men det gör jag gärna och myser med honom. Han är så glad på mornarna, men trött så det blir inte mycket mys den första matningen. För han somnar nästan igen efter lite skratt och kel. Så får man sova två timmar till :) Han är så snäll, underbar, glad, härlig och sprallig kille :) ja och trött :) inga problem alls med honom och vi är så lyckligt lottade. Han kan roa sig själv länge i gymet eller i gungan utan problem. Då bara skrattar han <3 åh, jag är så lycklig :) och så sover han bra på nätterna. tror han kommer bli en sjusovare sen som Tyra :)


sen på söndag ska jag som sagt få ordning lite mer på hans rum. :)


Inget inplanerat i helgen. Johan ska spela match på lördag sen är det bara mys. Ikea på söndag och på måndag när johan är ledig är det storhandling på maxi som gäller och efterkontroll för mig hos BM. Sen nästa helg ska vi ha middag här. Larsson, Daniela, Frida och Torbjörn kommer hit. Blir lite tacos. MUMS...


Ludvig sover igen och jag ska nog me vila lite, sen ska jag cykla lite till och fixa middagen för mig och till Johan imorrn till jobb.



Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards