This Is My Life

Alla inlägg under augusti 2009

Av Kim - 14 augusti 2009 07:00

Igår hade jag planerat att jag skulle ha lite egentid för mig själv. Bara vara i min egen värld i min egen lägenhet som jag knappt har sett röken av. Bara ta det lugnt, kliva in i min egen värld och försvinna. Men så blev nu inte fallet. Utan efter jobbet så fick jag sticka till sjukhuset och hälsa på Madde, alltså Madde är då en enormt smal tjej vanligt, men när hon låg där i sjukhussängen med dropp kopplat till sig så såg hon ännu skrangligare ut. Lilla gumman. Hon opererades inatt så jag väntar på hennes samtal om hur hon mår. Men iaf, då satt jag där och underhöll henne ett tag. Sen skulle jag gå hem så jag fick lite motion så knatade jag inom Andy för att hämta min hårddisk han lånat för att lägga över filmer, och eftersom det enda jag visste var att han bodde i närheten av sjukhuset (han har flyttat till ny lägenhet) så hade jag ett dilemma att hitta. ha ha, men det gick bra till slut. Jävligt mysig och fin lägenhet han har fått tag i. Så fick jag hjälpa honom med hans dator me. Synd bara att jag inte kan hjälpa min egen. SUCK. Men iaf, så gick jag vidare hemåt, mötte Jonas och hans flickvän och snackade lite, va ett bra tag sen man såg dom, så det var roligt. Grymt mycket folk det var i stan igårkväll BTW! Sista veckan innan skolan börjar så jag antar att det var därför.


Sen kom jag hem, gick in till datadoktorn (har bästa grannarna) och han gav mig den första preliminära diagnosen "kraschad hårddisk". AJ! Men samtidigt så va han ändå osäker för den beter sig inte som om det vore det. Så han ska undersöka mer. När jag kom in till Joel så såg jag bara datorn ligga i typ tusen delar och med en mejsel bredvid. Ha ha, kanske inte tusen delar, men några styckna iaf =) Och det första Joel sa var: "det är inte så illa som det ser ut." PUH!! men egentligen va det ju det ändå, om det nu är hårddisken. Men han sa att dom inte var så dyra. Men ska kolla på kvittot hemma om hur lång garanti jag har. Men tror dock bara jag har ett år, och datorn fyller snart 1 år och 8 månader. så det känns rätt kört... Men han har en extra laptop som jag får låna om han inte fixat datorn efter helgen. TACK SOM FAN JOEL!!!!


Och sen snackade jag lite med Mattias angående min lägenhet, han skulle ju ta över den efter mig, men Lernia har lite ont om jobb just nu så det ser mörkt ut.


Så det jag vill komma fram till med detta inlägg är att jag INTE fick min egentid igår förrän efter 22.00 typ. Då låg jag under täcket, filupsilurade och funderade. Har sovit så jävla gott inatt så det finns inte. Därav min lilla försovning imorse. Jag vaknade när klockan ringde 04.45, men hjärnan ville inte riktigt vakna till liv...


Men jag säger det, nästa vecka ska jag vara hemma hela veckan. Behöver det, vara i min underbara lägenhet, bara få va och ha egentid. I need it...


Idag efter jobbet ska jag köra raka vägen ner till Malmö och öppna Johans lägenhet för mäklaren. Det var ju inte heller planerna från början, utan jag skulle ta det lugnt idag efter jobbet, luncha med Gisela och sen bara va... Men nu måste jag ju detta eftersom det måste göras. Så jag har inget annat val. Jävla tur att Johan har sjukt många kanaler på sin tv. Och om det är fint väder ska jag fan ta mig GÅ ut till Jägersro och köpa mig en sallad. Så vi hoppas på fint väder idag, och vi hoppas på att jag inte är döende så jag orkar gå.


Var så härligt att gå hem igår, så skönt väder :)


Pratade med Piffi igår me nga gånger, längtar tills hon kommer upp den 28:e :) wei wei wei wei!!!!! Hoppas nu bara att Malin me får ledigt...


längtar efter dig min älsklade Johan <3


25 dagar kvar :)



Av Kim - 13 augusti 2009 14:20

Fick ett sms imorse från Mårten. Min Madde ligger på sjukhuset :( Blindtarmen, fick åka in akut igårkväll. Ska hälsa på henne ikväll efter jobbet om hon inte fått komma in till op ännu...


Krya på dig gumman. Älskar dig

Av Kim - 13 augusti 2009 13:32

ÅH! idag är jag arg, besviken, frustrerad, förbannad och allmänt jävla irriterad. Vissa människor borde fan inte få vara ute bland sociala människor. jag spottar på dom....





Av Kim - 12 augusti 2009 17:16

Elitserien 2009/2010


September


21 Måndag 19.00 Färjestad BK - Skellefteå AIK

24 Torsdag 19.00 Färjestad BK - Rögle BK

26 Lördag 16.00 Linköpings HC - Färjestad BK

28 Måndag 19.00 Färjestad BK - Timrå IK

Oktober

   

3 Lördag 16.00 Luleå HF - Färjestad BK

6 Tisdag 19.00 Färjestad BK - Södertälje SK

8 Torsdag 19.00 HV 71 - Färjestad BK

10 Lördag 16.00 Färjestad BK - Djurgårdens IF

15 Torsdag 19.00 Frölunda HC - Färjestad BK

17 Lördag 16.00 Färjestad BK -Brynäs IF

22 Torsdag 19.00 Modo Hockey - Färjestad BK

24 Lördag 18.30 Färjestad BK - Luleå HF

27 Tisdag 19.00 Färjestad BK - Frölunda HC

29 Torsdag 19.00 Skellefteå AIK - Färjestad BK

31 Lördag 16.00 Färjestad BK - Linköpings HC
November

                                  

1 Söndag 18.00 Brynäs IF - Färjestad BK

10 Tisdag 19.00 Södertälje SK - Färjestad BK

12 Torsdag 19.00 Färjestad BK - Modo Hockey

14 Lördag 18.30 Timrå IK - Färjestad BK

16 Måndag 19.00 Rögle BK Färjestad BK

19 Torsdag 19.00 Färjestad BK - HV 71H

21 Lördag 16.00 Djurgårdens IF - Färjestad BK

23 Måndag 19.00 Färjestad BK - Brynäs IF

26 Torsdag 19.00 Luleå HF - Färjestad BK

28 Lördag 16.00 Färjestad - Södertälje SK


December

                                   

1 Tisdag 19.00 Färjestad BK - Djurgårdens IF

3 Torsdag 19.00 Färjestad BK - Timrå IK

5 Lördag 16.00 Modo Hockey - Färjestad BK

8 Tisdag 19.00 Linköpings HC - Färjestad BK

10 Torsdag 19.00 Färjestad BK - Skellefteå AIK

12 Lördag 16.00 HV 71 - Färjestad BK

26 Lördag 16.00 Färjestad BK - Rögle BK

28 Måndag 19.00 Frölunda HC - Färjestad BK

30 Onsdag 19.00 Färjestad BK - HV 71
Januari

                                        

2 Lördag 16.00 Djurgårdens IF - Färjestad BK

4 Måndag 19.00 Färjestad BK - Luleå HF

7 Torsdag 19.00 Timrå IK - Färjestad BK

9 Lördag 17.00 Brynäs IF - Färjestad BK

14 Torsdag 19.00 Färjestad BK - Modo Hockey

16 Lördag 16.00 Färjestad BK - Frölunda HC

21 Torsdag 19.00 Södertälje SK - Färjestad BK

23 Lördag 16.00 Färjestad BK - Linköpings HC

26 Tisdag 19.00 Skellefteå AIK - Färjestad BK

28 Torsdag 19.00 Rögle BK - Färjestad BK

30 Lördag 18.30 Färjestad BK - Brynäs IF


 

Februari

                                               

4 Torsdag 19.00 Färjestad BK - Djurgårdens IF

6 Lördag 16.00 Frölunda H - Färjestad BK

8 Måndag 19.00 Färjestad BK - Skellefteå AIK

27 Lördag 18.30 Modo Hockey - Färjestad BK


Mars

                                               

1 Måndag 19.00 Luleå HF - Färjestad BK

4 Torsdag 19.00 Färjestad BK - Timrå IK

6 Lördag 16.00 Linköpings HC - Färjestad BK

9 Tisdag 19.00 Färjestad BK - Rögle BK

11 Torsdag 19.00 HV 71 - Färjestad BK

13 Lördag 18.30 Färjestad BK - Södertälje SK

Av Kim - 12 augusti 2009 16:35

Egentligen så vill jag bara skriva världens längsta blogginlägg, om hur jag mår, om att jag egentligen bryr mig, om att du har sårat mig, om att jag blir och är ledsen, om att jag inte skiter i det. Men det tänker jag inte. För jag vill inte att du ska veta. Jag vill inte tänka på det. Jag tänker inte visa omvärlden. Jag tänker inte berätta om att jag mår dåligt över det. Jag tänker inte säga eller erkänna att det du gör, det du håller på med gör faktiskt ont i mig. Jag försöker hålla upp en fasad, ett pokerfejs, ett glatt ansikte. Jag säger till dom att det inte gör ont. Jag säger till dom att jag inte bryr mig. Men att bli utfryst så. Att bli ignorerad så. Det gör ta mej fan sjukt jävla ont. Men från och med nu. Så är du borta ur mitt liv me, precis så som du vill ha det. Eftersom jag är borta ur ditt/ert liv. Ditt val. Jag försökte. Du ignorerade. Jag ger upp.


Av Kim - 12 augusti 2009 12:14

Pappi: Congrats :) såg vad den gav. hoppas det blev mycket av det :)


Patsy: ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha... SLUTA!!!!


Igår var jag ju som bekant på hockey med Johans bror och hans jobbekompisar. MIF - FBK! och givetvis så vann ju FBK :) 1-4 blev det. mohahaha. va sjukt roligt att gå på hockey, va så jävla längesen. Hoppas på att MIF snart klättrar upp till elitserien igen så man kan se FBK fler gånger. Som det är nu så får man se dom i Ängelholm. Johan har lovat att följa med :) mähähä


FUCK!! Min dator har gett upp. Den är störd. stänger av sig själv när man precis fått igång den. ska knacka på hos Joel idag innan vi drar. Så får vi höra om han kanske kan fixa den... Hoppas på det iaf... tur jag har fotona på min hårddisk... fast iofs har jag inte alla där. WHAAA!!!!!!


Johan ligger hemma nu i min säng och vilar sig. Vi ska ner till Malmö ikväll eftersom vi ska till banken imorgon. Sen imorgon efter banken ska jag låna Johans bil, köra honom till hans jobb och sen köra upp till Halmstad till mitt jobb, och sen på fredag ska jag köra ner till Malmö igen. PUH!!! längtar tills jag flyttar.. kommer vara så mysigt och härligt och skönt och helt underbart :D


KÄRLEK





Av Kim - 11 augusti 2009 11:34

om 30 minuter sitter jag på tåget ner till laholm, där ska jag byta till buss som ska ta mig till ängelholm, och där ska jag sätta mig på ett tåg som ska ta mig till malmö. PUH!


nåja, det är det värt :D

Av Kim - 11 augusti 2009 07:30

flåsande person som springer in i butiken -"biljettautomaten är sönder, jag kan inte dra mitt kort"


jag säger då -"vilken av dom?"


han skriker -"den på parkeringen!!!!!!"


jag lugnt och sansat -"ja, men den har inte jag något att göra med."


han flåsar tillbaka -"nej men får jag böter så har jag dig som referens."


Sen sprang han...


äh, jaha?

Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards