This Is My Life

Alla inlägg under augusti 2009

Av Kim - 11 augusti 2009 07:01

Godmorgon


Idag vaknade jag lite sent. Hann duscha, men fick sminka mig och fixa hår på jobb. =)


Ååh är så förväntansfull nu angående lägenheten. Jag håller alla tummarna jag bara kan. Vill så gärna ha den. Kommer bli så mysigt att kunna flytta ihop med Johan. Trivs så bra med honom :)


Ikväll blir det hockey. Ska se vuxna män gråta när FBK spöar skiten ur MIF! mohahaha.. Så jag ska ta 12.04 tåger ner så hämtar Andy och Madde mig. Sen följer jag med Madde och hämtar barnen på dagis <3. Sen ska vi väl käka och sen drar jag, Andy och hans jobbarkompisar iväg till hockeyn :D var så längesen jag såg FBK spela. Kommer bli sjukt roligt... Helvete bara att jag inte kan hitta min halsduk. Även om dom har bytt färger, men ändå... fuck fuck fuck fuck


29 dagar kvar :D

Av Kim - 10 augusti 2009 17:01

pappi: jo, jag skrev ju ett inlägg, men ser nu att det inte kom me. typiskt..


I fredags så var vi på dragracing med swärd och pappa. Var jättekul att umgås med och träffa pappa :) jag har ju följt med johan på hans trav så då fick han följa med mig på lite motorsport... han tyckte faktiskt det var helt okej. ser framemot att ta med honom på en folkracetävling ngn gång. ölen var kall och god där, men fick avnjutas inom stängsel. Så B! nåja... när man va där så tänkte man hur synd det var att det aldrig blev ngt med min dragracing framtid... hade ju bil. bara motor som saknades, med tanke på att jag har grym reaktionstid så hade jag varit apbra :)


by the way... nu är vi med i budgivningen på lägenheten. *håller tummarna*


Har fått en sån jävla läcker ring av min älskling. Johan är bäst <3

Av Kim - 10 augusti 2009 09:19

Skånsk madavisa 

Mel: Aspelöv och Lindelöv 

Rabbemos å spegefläsk, 
panntoflagröd med knudor, 
fläskasvålar, grisatassar, 
prinsakorv med snudor. 
Fittamadar, sillarumpor 
sylta med röbedor, 
äggakaga, revbensspjäll. 

Luad ål å rögad ål 
å ål som di har halmad. 
Kogad ål å stegad ål 
å ål i gelatin. 
ålasluring, ålapudding, 
ål med chokeladsås 
rutten ål å ål i kål. 

Hussagröd å puggavälling, 
kläggefläsk med bläror. 
Tösaflabbor, flinerumpor, 
pattagris med päror. 
Glyttanäsor, hunnarövar, 
lommemög med hylle, 
mormor Karnas hönsafjös. 

Sillasupen, ålasupen, 
supen till sardellen. 
Fläskasupen, rabbesupen, 
suparna till spjällen. 
Gåsasupen, äggasupen, 
suparna till supen 
å till sist en kagesup. 

Spiddekaga, kransekaga, 
flarn å masariner, 
sockerkaga, butterkaga, 
nötter å praliner. 
Risengröd med vispegrädde, 
punsch å karameller. 

Sen e de dags för nattamad!!!

Av Kim - 10 augusti 2009 09:17

30 dagar kvar :)

Av Kim - 10 augusti 2009 07:25

ÅHHHH!


Är så ARG på Banverket. Kom till jobbet imorse. Jahapp, då är det fortsatt banarbete!! Fuck it. Det skulle fan va färdigt igår. Åh... Kunderna är mindre glada. Men jag kan faktiskt inte göra ngt åt det. Så det så... Det drabbar mig själv också. Får ta ett tåg en timme tidigare imorgon. Ska ju ner till Malmö för att kolla på hockeyn med svåger. Så hämtar dom mig på tåget strax efter tre, och då var planerna att jag skulle ta 13.04 tåget. Men ICKE!! Då får jag ta 12.04 tåget och sitta och vänta i nästan en timme på Malmö C!!! Och sen fick jag veta att vissa tåg inte ens går till C! Men har inte fått dom nya ersättningstabellerna ännu.... ÅH ÅH ÅH!! Vill hem och lägga mig igen.. Suckar


Nåja, men en stor stor stor stor glädje :) Vi hittade vår lägenhet igår. ja, det är sant. Nu håller vi bara tummarna och hoppas på att allt går vår väg. Vill verkligen ha den. Så underbart fin... Men vi går ju inte för högt... Åh vad jag hoppas på att allt går vår väg nu!!!!!!!!! Den är helt underbar lägenheten... Stor inglasad balkong, stora rum, ljus lägenhet. Hiss :D Fint grönområde... *hoppas hoppas hoppas hoppas*


Har världens bästa pojkvän :) Han kom precis inom jobbet för att lämna min nyckel iom han skulle ner till Malmö för att jobba, då hade han en frukostfralla med sig till mig, cola light och en morot :) tack älskling... du är bäst... <3


Igår var vi på galoppderbyt. Var faktiskt ganska kul, men trav är mysigare. Jag vann tyvärr inget igår. Men både Andy och Johan gjorde det, men dom gick ju inte plus, dom förlorade också. Men jag anser ändå att man vann =) Fick träffa "mina" barn igår me... Dom är så underbara. Sötnosarna....


<3

Av Kim - 9 augusti 2009 12:07

kalaset igår var enormt trevligt. trivs så jävla bra i deras sällskap. ja nu snackar vi alltså om familjen olsson-ferm. Johans bror med familj =) som jag har saknat "mina" barn. det var så härligt att träffa alla. Johan var så jävla läcker me i sin outfit =) jag har tagit hem jackpotten :)


nu ska vi köra och hämta Andy och Isac, sen ska vi på galoppderby. Sen lämnar vi det för en liten stund för att köra och kolla på en lägenhet =) Sen åker vi tillbaka till derbyt och sen hem till Halmstad efter det.


På tisdag ska jag på hockey med Andy och hans jobbekompisar =) Färjestad - Redhawks. Kommer bli sjukt roligt...



Av Kim - 7 augusti 2009 09:51

- hungrig

- vill hem till min älskling

- vill ha hem min mobil NU

- ser framemot kvällen då man får träffa bror och far =)

- kramsugen

- hungrig

- röksugen

- hungrig

- fattig

- nämnde jag att jag var hungrig förresten?

Av Kim - 7 augusti 2009 06:44

som jag skrivit förut så kan man läsa det inlägget som jag skrev på exakt samma dag för ett år sen. Idag kom detta inlägget upp


http://kimstolpe.bloggagratis.se/2008/08/07/871062-ar-jag-egentligen-vuxen-blir-man-nagonsin-det/


Jag läste genom det, som jag alltid gör, och reflekterade.


Det är så mycket som har hänt sedan det inlägget. Jag blev sårad, krossad - likt en människa trampar sönder en snigel -, lämnad och övergiven. Men sedan läkte jag, reste mig upp, byggde ihop mitt snigelhus igen och kämpade. Jag lyckades, för nu har jag en helt underbar ny person i mitt liv - Johan - och det är med honom som jag tänker skapa en familj. Nu vill jag stadga mig, nu vill jag bli vuxen. Jag vill gifta mig med honom, jag vill ha barn med honom. Han kommer bli en helt underbar pappa och make. Det vet jag med 100 %. För han är en underbar pojkvän. Det är honom jag vill leva med.


Okej, jag vet att jag skrev i det gamla inlägget att Andy var min sista kärlek. Och jag trodde det, men han tyckte inte samma sak uppenbarligen. Jag trodde aldrig jag skulle kunna släppa honom eller älska ngn annan människa igen. OK, Andy kommer alltid ha en stor del i mitt liv, så är det bara. Men det är Johan jag vill leva med. Johan är redo för allt detta. Johan har bott hemifrån många år, Johan har varit sambo, Johan har levt livet, Johan är redo, Johan vill stadga sig. Han vill stadga sig med mig... Och vi älskar varandra...


Kim <3 Johan

Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards