This Is My Life

Alla inlägg under januari 2011

Av Kim - 10 januari 2011 11:47

igår var vi ju som sagt hos familjen sundström-brink. :) och ludvig gav sin julklapp till lilla Tyra och Tyra gav sin julklapp till lilla Ludvig. Ludvig blev nog glad, men mamma blev gladare. ni förstår, det finns en butik i malmö där man kan köpa med sig en nalle hem med ett nallebevis. man väljer nalle, döper den, stoppar den själv, pussar på hjärtat man lägger i nallen och skickar med en önskning sen syr man igen den. Frida visade mig affären och jag blev som barn på nytt. Där fanns en katt som jag blev förtjust i. Nu bor denna katten hos familjen Olsson-Stolpe :)


Vi välkomnar honom

  


Dom döpte honom till Maneki Neko, som betyder lyckokatt på japanska (?) tror jag det var. För dom menade på att varför ska en katt ha ett "normalt" namn i vår familj :)

  


Man får ett nallebevis med sig hem där det står födelsedatum, längd och vikt :) Så har han även ett nummer på sig för om man skulle tappa honom på gatan så kan man in på hemsidan och spåra rätt på ägaren :)


Så söt han är :)

   


Idag har Ludvig fått sig en rejäl genomgång. Har sprutat näsan ren med sterilt vatten och även sugit ut snorkråkor. Har tvättat honom (vill undvika att bada honom nu när han är förkyld) och sen käkade vi. Han däckade direkt i sin säng nu efteråt. Och han kan andas normalt. Det är så skönt. Både för honom och för oss... min älskling <3


  

Av Kim - 9 januari 2011 22:56

idag har vi haft en fantastisk mysig dag :) vi började på mobilia där jag skulle köpa en ny jacka. det såg rätt så hopplöst ut i början, köpte mest kläder till vår lilla plutt, brukar bli så av ngn lustig anledning :) men iaf, så såg Johan en jacka på stadium, som jag tyckte va lite för dyr. men så testade jag den och blev kär direkt. en skitsnygg och skön peak performance. och det är ju som johan säger att jag kommer kunna använda den i flera vintrar. så vi slog till :)


    


sen körde vi hem till familjen sundström-brink där vi skulle ha vår turnering. varje månad träffas vi för att spela ett visst kortspel som heter vimmerby. det är ett kortspel med flera olika moment i, så har vi skaffat en buckla me som vi har som vandringspris. förra gången vann torbjörn och så även denna gång. helvete. men nästa gång, då ska den fan hit här till vår familj. så det så :)

ludvig och tyra mös me lite med varandra. :) underbara tyra


  


sen efter det blir det handling på maxi och sen hem. imorrn ska johan jobba :( så det blir mamma och son mys imorrn :) det är inte fel det...


Av Kim - 8 januari 2011 12:40

vår son har kommit in i varannan dag bajsning sen vi började med ersättning och proppen släppte. varannan dag bajs innebär en stor laddning som luktar pi. och efter denna laddning är släppt är vår son väldigt nöjd och trött. då blir det att man hamnar i denna ställning. eller ja. han sover alltid i denna ställning iofs :)


övar inför att hylla alla vinster i NHL :)

  


min stora älskling är och spelar match. min lilla älskling sover. mina lurviga älsklingar päser och jag sitter här. imorgon ska vi först till maxi. sen till mobilia då jag måste ha en ny jacka. sen ska vi till familjen sundström-brink för att vinna tillbaka bucklan :) kommer bli en mysig dag imorgon.


inatt har det regnat. det regnar fortfarande. snön rasar från taken. det töar. och ingen är gladare än jag :)


Ludvig är nog lite bättre idag. fast ena ögat rinner fortfarande. men syster tipsade om att badda det med ljummet vatten. det tycker han om. han tycker även om när man smeker honom i pannan och ner på näsan. då njuter han. han har börjat skratta lite mer medvetet nu. och det är så mysigt :)


Johan har fått sitt nya schema, ser rätt bra ut faktiskt :) har kollat ut vilken helg som passar bäst för dopet. nu hoppas jag bara att lokalen är ledig och att prällen kan. det är svårt med vilka man ska bjuda. man vill bjuda så många. men samtidigt så är det inte så många som visat intresse för mig sen Ludvig kom. eller många som engarerar sig. så man får välja ut dom få som gjort det. annars blir vi för många. kommer bli highlife den dagen iaf. sjukt många barn. men mysigt <3 bådas familjer samlade. kommer bli kul :) och piffi stannar nog för helgen då. så mysigt <3


idag blir det lax till middag. blev så sugen på det sen mamma och pappa hade det i veckan. igår njöt jag av min första och sista big mac på månader. idag ska jag ta tag i det. iaf att inte äta strunt så ofta och mycket. nu ska dom sista kilona bort. och cykeln ska fram. jag ska bli fräsch och snygg igen. jag tänker inte låta mig förfalla.


hittade en ny app till min iphone. sjukt coola och roliga bilder man kan göra :)

en liten färgklick i det hela. vill köpa ny dator och skaffa photshop igen. saknar att inte kunna bearbeta mina foton. och på tal om foton. skickade efter och framkallade sjukt många i veckan för att göra ett album med Ludvigs första månad i. skickade även efter förstoringar <3


    


Jag älskar verkligen min familj så enormt mycket. I år firar jag och Johan 2 år och 1 års förlovning   


kärleken är stark mellan oss. och vi har ändå så mycket kärlek över att ge till våra tre små älsklingar. det är så härligt. Johan frågade häromdagen när jag hade tänkt att vi skulle skaffa ett syskon till Ludvig   . Men han får bli blöjfri först. mamma säger att vi ska få en flicka när han är 3 år. passar bra isf :)


tänk när Ludvig är med och vinner Stanley Cup bucklan. men först ska han spela i FBK :) och Tre Kronor. :) vi har stora planer för honom. hoppas bara att han gillar dom :)


  


Av Kim - 7 januari 2011 19:35

nu när jag gick med Ludvig på armen och såg mig själv i balkongfönstret så slog det mig plötsligt att jag är mamma. jag! jag har en son. en son om jag och Johan har gjort. en son fylld med kärlek. jag. mamma. för ett år sen hade jag aldrig kunnat tro att jag skulle vara mamma idag. jag drömde. men trodde aldrig. trodde kanske att vi skulle vara förberedda för att försöka få barn nu. eller iaf planera det. men aldrig att vi har det. och nu sitter jag här. med världens absolut finaste lilla människa. vår son. vår enormt älskade son. nu är vi en hel familj. en kärleksfull familj. jag är så jävla lycklig och glad. han är vårt mirakel. vår fina Ludvig. min son. som jag bar i nio månader. han ligger nu bredvid mig. halvsovandes. och så fin. Nils Ludvig Triton Olsson-Stolpe. du skulle bara veta hur mycket jag och pappa älskar dig.   


    

          

Av Kim - 7 januari 2011 17:20

vår stackars älskling är förkyld. och jag kan inget göra förutom att finnas där. han vaknar gråtandes när han sover, han harklar hela tiden, ögonen rinner och han nyser konstant. stackars vår väderkvarn. igår sov han jättemycket idag har han knappt sovit alls för han får ingen ro. och han är så trött... hoppas han kan finna ro snart. min lilla älskling.


vi tittade på the town idag me i sängen. har spenderat dagen (fram tills nu) i sängen, jag, ludvig och katterna <3 nu ligger han här i soffan hos mamma, vill inte ligga själv ju. min älskling.


  

Av Kim - 6 januari 2011 18:38

Idag har vi städat ut julen. så skönt.  strukit och hängt upp nya gardiner. skönt att få packa ner allting. nu ska det bara sluta snöa me. även om det är enormt fint och mysigt med snö så räcker det faktiskt nu. okej! har varit mysigt att ha johan hemma idag me :)


åh, idag gjorde jag korvstroganoff, som jag har längtat efter att få äta det. nu kan jag ju äta allt eftersom mjölken har slutat komma så jag inte ens kan pumpa för att frysa in. så då va det extra gott. men jag ska ge fan i choklad ändå, annars får jag aldrig bort dom här extra kilona som kommit...


väderkvarnen sover gott nu, det är det mesta han gjort idag. ätit och sovit. ja vi har myst me :) och somnat på pappas bröst. ludvig tycker det är mysigt att ha sin pappa hemma <3


wheenä och gojje hjälper till att städa bort julen <3  


vi har iaf världens gladaste och nöjdaste son <3 det blir man av torr blöja, mat och mycket kärlek :)

  

Av Kim - 5 januari 2011 14:03

åh inatt sov vår väderkvarn i sin egen säng. han börjar bli stor :) det var lite vemodigt att inte ha honom i samma rum, men han har nog sovit så mycket bättre inatt. åtta timmar sov han :) och jag sov me gott. han vaknade inte av oss och vi har inte vaknat hela tiden av honom när han drömmer. så win win situation. men ändå. nu sover han där inne igen. han ligger och tittar sig trött på mobilen med färglada djur som snurrar runt och låter. min älskling ju <3


min stora älskling jobbar idag och vi skulle egentligen till mobilia med susanne men det satte vädret stopp för. så tråkigt. hade sett framemot det så mycket att få komma ut. nåja. vi ska till frida och torbjörn på söndag för lite brunch och spel, så det ska bli mysigt.


nej nu ska denna mamman äta lite pytt.


  

Av Kim - 4 januari 2011 11:01

äntligen släpptes proppen. Efter fyra dagar av förstoppning så kom allt. Och lilla älsklingen tog i så han kräkte ur både näsa och mun så efter bajskalaset så va det bara av med allting och torka av det värsta, under tiden så tappade pappa upp ett skönt bad. Det gillades skarpt. Ludvig älskar att bada. speciellt med pappa i badkaret :) nu sover båda gott... :)


idag va ju planerna att vi skulle gå till IKEA, men det är kasst väder. i hate it. vill ha blå himmel och sol så man kan ut och gå :)


imorrn blir det till mobilia med susanne och vilma. om inte vädret blir sämre, är ju fortfarande typ insnöad här ute. dom sköter om vägarna dåligt. det märker man nu när man har barnvagn...


här om dagen mös mina pojkar såhär. nu ligger dom iaf i varsin säng :)

  



Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards