This Is My Life

Alla inlägg den 16 september 2009

Av Kim - 16 september 2009 16:05

jag sitter i butiken i halmstad. kan då ngn förklara för mig hur det kan vara MITT fel att det står en lastbil på spåret mellan ängelholm och båstad som blockerar så tågen inte kan köra? Och att det  i sin tur gjorde Hbg Central strömlöst så att tågen blev ännu mer försenade? För jag förstår verkligen inte hur det kan vara mitt fel... jag tycker faktiskt det är lastbilens fel.

Av Kim - 16 september 2009 15:33

ännu en gång är det fastställt. jag har verkligen världens bästa sambo. han förvånar mig mer och mer för varje dag som går. trodde inte en människa kunde vara så underbar och omtänksam som Johan är. jag hade fel. för nu har jag träffat denna människa. jag älskar honom med hela mitt hjärta. han är mitt allt. han är min. min Johan.


älskar dig

Av Kim - 16 september 2009 12:06

Idag, som alla andra dagar när jag jobbar eftermiddag, så har jag åkt tåg. det är enormt mysigt men jag tröttnar lätt. Så idag så tänkte jag att jag dokumenterar min resa, men det blev dock inte hela vägen. Kom inte på denna smarta idén förrän efter Hbg.


Tåget avgår från Malmö C 09.08 sen är det Lund - Landskrona - Helsingborg (där man kopplar av tre tågvagnar och byter personal) - Ängelholm - Båstad - Laholm och slutligen Halmstad, där man kommer in 10.56


Kim åker tåg :)


  


Metro delade ut tidning och så fick jag även ett Kellogs minipaket.


  


Härlig natur =) Dock mörk bild eftersom solen stod på och det är ju faktiskt bara taget med mobilen :)


  


Nu står vi still och väntar på ett mötande tåg.


  


Och nu kommer det mötande tåget *vink vink*


  


Nu är vi i Ängelholm... Undrar egentligen hur många som suttit på den bänken och väntat på tåget. Jag har iaf när det var banarbete och man var tvungen att ta buss till Ängelholm för att sedan byta till tåg. Det var även på den bussen jag fick tuggummi i röven på mina favoritjeans. Det gick aldrig bort :(


  


I Ängelholm kom fikavagnen ombord. Köpte dock inget fast jag var hungrig, dom är så dyra. Det blev en knäckemacka och en varm kopp choklad på Pressbyrån istället.


  


Nu är vi i Båstad *vi närmar oss*


  


Och nu är vi i Laholm...


  


Och nu är jag på jobbet... Eller ja, har varit sen 11.00 för Marika behövde sluta tidigare idag så då började jag tidigare så slutar jag 11.00 på fredag istället. Passar perfekt =) Gör ändå inget för mig, tåget är ändå inne i Halmstad 11.00 så det var lugna puckar...


Jag har fortfarande mensvärk. men inte lika grov som igår. tack gode gud.


Note to self: Ta tillvara på naturen som tågfärden ger dig.



Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards