This Is My Life

Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Kim - 23 februari 2011 17:07

idag har Ludvig vaccineras. än sålänge märks inget på honom. ingen feber eller gnäll. han sover nu. vår lille älskling. så modig han var. han skrek efter andra sprutan, ett tag. sen när han lugnade ner sig så började han rycka med huvudet och sukta efter luft. då blev jag lite panikslagen och frågade varför han gjorde så. då log hon och menade på att vi har det lätt. för barn gör tydligen så när dom skrikit och varit ledsna. ja vad vet jag. han skriker ju aldrig. men nu vet jag det iaf :) lilla gubben. efteråt fick han mat och somnade när han åt :) och när han stod i mitt knä. trött grabb. sköterskan sa att jag inte behövde väcka honom på dagarna för nu är han så "gammal" så det är ingen risk för blodsockret. så jag skulle låta honom sova. och hon sa att han såg bra ut och var alert så det är inget fel på honom. bara en trött grabb :) och huvudet var inte lika platt längre. skönt :)


tack än en gång Susanne och Vilma för att ni följde med   


jag har fått konstiga prickar på mina armar. inget som kliar eller jag har ont av. ser ut som ngn har satt en nåldyna mot mina armar. undrar vad det kan va?


Vår lilla Panda <3

  


I´m amazing.

 

Just the way I am.

Av Kim - 23 februari 2011 09:47

idag ska vår väderkvarn vaccineras. han ligger och päser i sin säng med sin snuffefilt och har ingen aning vad som väntar honom. johan va uppe tidigt idag då han började 06.00 så Ludvig vaknade till när han höll på. då va klockan strax efter fem. jag bara no no no. bytte blöja och la honom igen. efter fem minuter så förstod han att han nog inte skulle upp och somnade om. vaknade tjugo över sju för lite käk och mys med mamma. sen somnade han igen. päser fortfarande. vår kille. ska bli så spännande att se hur han växt :)


snön bara vräker ner och här är mycket snö. SUCK. men snälla Susanne kör idag istället för att vi ska behöva ta buss hit och dit. tack Snusen :) hon följer med till BVC för att hålla sällskap. såna vänner är bra vänner. tur jag har frida och snusen :) johan slutar 16.00 idag. skönt att han är hemma tidigt om Ludvig får feber. vet ju liksom inte hur han reagerar. om han vill sova bort den eller om han blir gnällig. om han nu ens kan bli gnällig mer än tröttgnällig? jag fick frågan häromdagen om det var som jag hade tänkt mig att bli mamma? och jag kan säga er nej. för jag trodde att det var spring på nätterna, skrik, gnäll. det är ju så man har hört. men inte här inte. vi har haft sån tur. det kanske slår bak senare när han växer upp. det får ju tiden utvisa. men det jag tänker på är om jag vågar skaffa ett till barn? :) för man kan ju inte ha sån tur två gånger. vet dom som har det jobbigt. och dom är verkligen kämpar som klarar det. klart att jag me hade klarat det, men det hade varit tufft och jobbigt. dom ska iaf ha en stor stjärna. ibland är det skönt att ludvig sover så bra, ibland uttråkande. men jag ska inte gnälla på det. för som sagt, det finns dom som har det jobbigt.


sitter här i mina blåa jeans som sitter lite för tajt runt fläsket. tänkte stretcha ut dom lite :) så jag snart kan använda dom me. jag kan ju använda dom men tycker inte om när det buktar ur flärre. men jag har ju mina svarta så länge :) där buktar det inte ut så mycket ;)


jeaj i övermorgon kommer syster yster hit med mina huliganer. sessan hannah och hårdrockaren gabriel :) ska pussas och kramas. ska fota dom me. :)


I´m amazing.

 

Just the way I am.


Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards