This Is My Life

Alla inlägg under september 2009

Av Kim - 25 september 2009 09:23

åh nu kom jag och tänka på en sak. Frida frågade mig om hjälp för vad hon kan ge sin lillebror i julklapp. och då började jag fundera på Johan. Älskade underbara Johan. Han fyller ju snart år och sen är det jul. åh, vad fan ska man ge honom? är det ngn som har nga bra tips så ge mig dom. typ NU!!

Av Kim - 25 september 2009 06:36

Elitserien 2009/2010

September

21 Måndag 19.00 Färjestad BK - Skellefteå AIK          3-2

24 Torsdag 19.00 Färjestad BK - Rögle BK                  2-1

26 Lördag 16.00 Linköpings HC - Färjestad BK

28 Måndag 19.00 Färjestad BK - Timrå IK

 

Oktober

3 Lördag 16.00 Luleå HF - Färjestad BK

6 Tisdag 19.00 Färjestad BK - Södertälje SK

8 Torsdag 19.00 HV 71 - Färjestad BK

10 Lördag 16.00 Färjestad BK - Djurgårdens IF

15 Torsdag 19.00 Frölunda HC - Färjestad BK

17 Lördag 16.00 Färjestad BK -Brynäs IF

22 Torsdag 19.00 Modo Hockey - Färjestad BK

24 Lördag 18.30 Färjestad BK - Luleå HF

27 Tisdag 19.00 Färjestad BK - Frölunda HC

29 Torsdag 19.00 Skellefteå AIK - Färjestad BK

31 Lördag 16.00 Färjestad BK - Linköpings HC

 

November

 1 Söndag 18.00 Brynäs IF - Färjestad BK

10 Tisdag 19.00 Södertälje SK - Färjestad BK

12 Torsdag 19.00 Färjestad BK - Modo Hockey

14 Lördag 18.30 Timrå IK - Färjestad BK

16 Måndag 19.00 Rögle BK Färjestad BK

19 Torsdag 19.00 Färjestad BK - HV 71H

21 Lördag 16.00 Djurgårdens IF - Färjestad BK

23 Måndag 19.00 Färjestad BK - Brynäs IF

26 Torsdag 19.00 Luleå HF - Färjestad BK

28 Lördag 16.00 Färjestad - Södertälje SK

 

December

1 Tisdag 19.00 Färjestad BK - Djurgårdens IF

3 Torsdag 19.00 Färjestad BK - Timrå IK

5 Lördag 16.00 Modo Hockey - Färjestad BK

8 Tisdag 19.00 Linköpings HC - Färjestad BK

10 Torsdag 19.00 Färjestad BK - Skellefteå AIK

12 Lördag 16.00 HV 71 - Färjestad BK

26 Lördag 16.00 Färjestad BK - Rögle BK

28 Måndag 19.00 Frölunda HC - Färjestad BK

30 Onsdag 19.00 Färjestad BK - HV 71

 

Januari

2 Lördag 16.00 Djurgårdens IF - Färjestad BK

4 Måndag 19.00 Färjestad BK - Luleå HF

7 Torsdag 19.00 Timrå IK - Färjestad BK

9 Lördag 17.00 Brynäs IF - Färjestad BK

14 Torsdag 19.00 Färjestad BK - Modo Hockey

16 Lördag 16.00 Färjestad BK - Frölunda HC

21 Torsdag 19.00 Södertälje SK - Färjestad BK

23 Lördag 16.00 Färjestad BK - Linköpings HC

26 Tisdag 19.00 Skellefteå AIK - Färjestad BK

28 Torsdag 19.00 Rögle BK - Färjestad BK

30 Lördag 18.30 Färjestad BK - Brynäs IF

 

Februari

4 Torsdag 19.00 Färjestad BK - Djurgårdens IF

6 Lördag 16.00 Frölunda H - Färjestad BK

8 Måndag 19.00 Färjestad BK - Skellefteå AIK

27 Lördag 18.30 Modo Hockey - Färjestad BK

 

Mars

 1 Måndag 19.00 Luleå HF - Färjestad BK

4 Torsdag 19.00 Färjestad BK - Timrå IK

6 Lördag 16.00 Linköpings HC - Färjestad BK

9 Tisdag 19.00 Färjestad BK - Rögle BK

11 Torsdag 19.00 HV 71 - Färjestad BK

13 Lördag 18.30 Färjestad BK - Södertälje SK

 

  

Av Kim - 25 september 2009 06:33

äntligen fredag. weihoooo...


snacka om att jag ska ha sovmorgon imorgon. lätta pix, funderar på att ställa klockan på 03.15 och sen le och somna om igen i Johans famn =) ha ha


Patsy: du får mer än gärna leda den ligan, för jag vill inte ha böter ;)

 

ikväll blir det mysepys till Wallanders nya film :D


efter jobb ska jag gå en runda på stan, sen invänta Andy, så ska han hämta sina sista grejor och så ska vi även ta soffan vi har haft som står här på mitt jobb. sen ska jag hem och tvätta.


Färjestad vann igår :) 2-1 mot rögle


älskepälske

 

  

Av Kim - 24 september 2009 19:21

men åh... hur kan dom visa matchen på canal+ action? men iaf, dom visar fbk matchen, och jag tittar på den nu. kom igen =)

Av Kim - 24 september 2009 10:23

Utmaning som jag snodde på en kompis sida för jag har så tråkigt =)


1. Hur gammal är du om fem år? 32 hela år...


2. Vem var den sista du träffade? alltså jag vet inte vad alla kunder heter ;) nej men min kollega Jesper som var här precis i butiken.


3. Hur lång är du? 159 cm


4. Vilken var den senaste film du sett? Wallander - Hundarna i Riga. APtråkig by the way


5. Vem ringde du senast? Chefen, men hon svarade inte dock.


6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? hemligt innehåll :) men till min älskling


7. Vad är dagens planer? jobba, packa in bord och micro i bilen från gamla lägenheten, köra hem till Malmö, handla på Maxi, laga mat och sen vila.


8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på vad som skall sägas.


9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta


10. När såg du senast din mamma? den 13 september


11. Vilken ögonfärg har du? Grön/blå


12. När vaknade du idag? 03.15


13. Har du någon gång hittat en katt? Ja, jag och Mamma hittade lilla Maja vid vägkanten mellan Hlm och Broby.


14. Vilken är din favoritplats? I min älsklings famn.


15. Vilken plats föredrar du minst? I ett rum där det luktar apmycket svett.


16. Var tror du att du befinner dig om tio år? I Malmö, gift med Johan och har familj.


17. Vad skrämde dig som barn? Ensamheten, den skrämmer mig fortfarande...


18. Vem fick dig att skratta senast? Min älskling :)


 19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Är man ngnsin för ung för att äga det? Jag har nog typ en.


20. Har du stationär eller bärbar dator? Har ingen just nu :/ den är sönder och väntar fortfarande besked från försäkringen, men älsklingen har en bärbar.


21. Sover du med eller utan kläder på dig? utan


22. Hur många kuddar har du i sängen? haha, oj, vi har nog typ 7


23. Hur många landskap har du bott i?  Två, Skåne och Halland.


 24. Har du någon gång spytt på fyllan? oh yes dear.


25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor


26. Är du social? Japp, för social kanske.


27. Vilken är din favoritglass? Saltlakrits


28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Skicka iväg pappa på en resa till USA, skicka mamma på resa till Egypten och så skulle jag investera pengarna i ett hus till mig och Johan.


29. Tycker du om kinamat? Hell yeah.


30. Tycker du om kaffe? Ähhh, NAAAAj


31. Vad dricker du till frukost?  pepsi max


32. Sover du på någon särskild sida? japp, höger. och johan hatar det för det innebär att jag ligger vänd med ryggen mot honom.


33. Kan du spela poker? kan och kan, men är inte bra på det, men det är sjukt roligt =).


34. Tycker du om att mysa? ja när jag själv är på humör så älskar jag det.


35. Är du en beroendemänniska?  Ja det är jag nog.


36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej faktiskt inte.


37. Vill du ha barn? Jaaaa. typ NU! bebis sjuk som fan.


38. Kan du några andra språk än svenska?  engelska =) ha ha


39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja en gång, som jag minns iaf, när jag bröt armen första gången på Tosselilla. dumma rutschekana. har gipset kvar =)


40. Föredrar du havet eller en pool? Beror på var man e.


41. Vad spenderar du helst pengar på? mig själv och min älskling.


42. Äger du dyra smycken? Ja.


43. Har du någon gång testat narkotika? Nej såvidare inte alkohol klassas som det, gör det inte det förresten?


44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? en snus


45. Vem är den roligaste människan du känner? Älsklingen helt klart, han får mig alltid att skratta. Och Piffi.


46. Välj ett ärr på din kropp? Hmm, brännmärket på handen från BicMac rosten när jag jobbade på donken. inte så attraktivt.


47. Vad har du för ringsignal? en förinställd på min iPhone


48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja en klänning


49. Flirtar du mycket? jag är väldigt flirtig av mig i naturen men jag flirtar inte avsiktligt varje dag förutom med min sambo.


50. Vart togs din profilbild för din blogg? i vår lägenhet innan Svärfars 60-års kalas.


51. Kan du byta olja på bilen? Har aldrig gjort det på Johans, men det är väl inga problem


52. Har du fått fortkörningsböter? HA HA HA HA HA HA HA HA HA. första gången igår. så japp.


53. Vilken var den senaste bok du läste? Kommer fan inte ihåg vad den heter, läser ut en bok om dagen när jag jobbar eftermiddag för då pendlar jag med tåget.


54. Läser du dagstidningen? Nej


55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej


56. Dansar du i bilen? Ha ha, japp. Om det kommer ngn bra låt med fart och rytm i så dansar jag när jag är passegarare. eller ja, dansar och dansar, rör mig iaf =)


57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rix FM


58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Inköpslista till matinköpen på Maxi


59. När var du i kyrkan senast? Oj. Tror nog det var när min systerson döptes. Gabriel.


60. Vilka personer utmanar du? Patsy, Lina och Frida

Av Kim - 24 september 2009 09:19

jag blev överlycklig när Johan fick alla kanalerna och vi kunde kolla hockey. men vad fan är det för glädje när dom inte visar färjestads matcher? blir så arg. dom visar inte den matchen idag. FUCK IT. fotboll där emot, det kan dom visa. Nåja, dom visar den iaf på lördag när FBK möter Linköping. 16.00 sitter jag bänkad framför tv.n


Ikväll tar vi ytterligare 3 poäng grabbar.

 

sm-guld 2010 =)

Av Kim - 24 september 2009 09:01

papi: ja du, det får jag verkligen hoppas. Och jag fick precis en trevlig överraskning när jag kollade mitt konto, så nu är jag lite gladare, nu kan vi laga mat idag :D


jag fryser. 3 timmar kvar. sen ska jag hämta mitt soffbord i lägenheten, micron och vattenkokaren. Sen ska den nog vara tömd på mina grejor. Sen är det bara Maddes grejor och Andys grejor. Som förhoppningsvis hämtas imorgon. Den 1 oktober är jag folkbokförd i Malmö :D wei


dagens stora snackis överallt är ju rånet igår. Jag hoppas innerligt att den dagen aldrig kommer då min älskling råkar ut för det. usch och fy...



Av Kim - 24 september 2009 07:40

You have had 1,160,482 indirect and direct sexual partners.


Hallå ja.


Läste Metro.se. Gick in på länken. Oj.


http://calculators.lloydspharmacy.com/sexdegrees/


Det jobbigaste var verkligen att komma på vilken ålder man skulle skriva in.



Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards