This Is My Life

Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Kim - 5 mars 2009 19:34

Varken pulvermos eller knäckemacka. Jag lånade Ninas bil och hämtade Thai Mat :) Starkt men gott...


Men va faaan Micke :( det var det enda jag hade att se framemot ju. Dumma dig... :(


Nu NCIS :)

Av Kim - 5 mars 2009 17:00

Det är en timme kvar tills jag går av mitt pass. Tänk om man hade en timme kvar i livet att leva. Om man fick veta det? Att man just bara har en timme kvar. Vad hade man gjort? Hur hade man tänkt? Jag hoppas verkligen att man aldrig kommer i den sitatuionen. För jag tror nog att man hade gett upp då direkt. Att den där timmen aldrig hade blivit en timme. Utan bara en sekund. En sekund av ett sista andetag.



Av Kim - 5 mars 2009 15:00

Fick en fin text av mamma på min mejl. Tänkte dela med mig av denna... Önskar bara jag kunde ta den åt mig och förstå att jag måste gå vidare.


Människor kommer in i ditt liv av en orsak, för en period eller för resten av ditt liv. När du förstår orsaken, kommer du också förstå hur du skall förhålla dig till denna person.


När någon kommer in i ditt liv av en orsak, är det oftast för att fylla ett behov du har uttryckt. De har kommit för att hjälpa dig genom en utfordring, för att ge vägledning och stöd. För att hjälpa dig fysiskt, känslomässigt och spirituellt. De kan verka som om de är sända från himlen, och det är de. De är där för att du behöver dom för. Så plötsligt, utan att du gör något fel eller på ett till synes opassande tidpunkt, kommer denna person att säga eller göra något som gör att erat förhållande är slut. Ibland dör dom, andra gånger lämnar dom dig. Ibland provocerar de dig och tvingar dig att fatta ett beslut. Det som är viktigt att förstå är att ditt behöv är mättat, ditt öde är fullbordat, deras arbete är slutfört. Den bön du skickade till universum har blivit bönhörd, och det är nu dags att gå vidare.


Några människor kommer in i ditt liv för en PERIOD, för att det är din tur att dela med dig, att växa eller att lära. De ger dig en upplevelse, ett lugn eller bara får dig att le. Kanske lär de dig eller visar dig något du aldrig gjort förut. Vanligen ger det dig en ofantlig mängd av glädje. Tro på det. Det är äkta! Men bara för en period.


Livslånga förhållande ger dig livslånga läxor, sådant du måste bygga upp för att få en solid känslomässig grund. Ditt jobb är att acceptera läxan, älska denna människan och använda det du har lärt dig i andra realtioner och områden av ditt liv.


Det sägs att kärleken är blind, men vänskapen är klarsynt.


Tack för att du är en del av mitt liv, antingen det är för en period eller för resten av livet...

Av Kim - 5 mars 2009 13:18

Det där jävla taket vägrade rasa in. Så nu sitter jag här igen. Arg, frustrerad, ledsen och övergiven...


Lunchade med Gisela idag och gick en liten promenad i stan. Gott med tacosbuffé. Och där träffade jag en gammal jobbarkompis från IF. Han påpekade hur smal jag hade blivit. Så då blev jag glad. Det gjorde lite iaf :)


Sängen ikväll igen. Nudlarna och snabbmakaronerna är slut. Har nog pulvermos hemma. Får väl bli det. Eller en macka.


Vill ha upp Piffi igen. Så jag kan le...


Hur kunde du?

Av Kim - 5 mars 2009 12:45

DAGENS Vill ha: Ett lyckligt liv...

DAGENS Klädsel: Svarta stuprörsjeans (som förövrigt är i size 36), vit tröja och svart kofta...

DAGENS Smink: Foundation, kajal, ögonskugga, mascara och puder

DAGENS Frisyr: Ruffsigt uppsatt med klämmor och vitt hårband (älskar mina nya hårband)

DAGENS Låt: Snälla snälla - Caroline af Ugglas

DAGENS Planer: Jobba. Sova och hoppas på att jag inte vaknar igen.

DAGENS Bästa: Finns inget.

DAGENS Humör: Mår så jävla dåligt idag....



Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards