This Is My Life

Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Kim - 15 mars 2009 19:17

Vad vore man egentligen utan sina föräldrar?


Det var precis som om mamma och pappa visste att jag behövde dom så mycket idag. För mamma ringde, hon var på väg hem från en kurs (tror jag det va) och körde inom hit. Så skönt att få träffa henne, få krama sin älskade mamma och få gråta ut mot hennes axel. Så skönt att höra hennes lugnande ord och få känna hennes smekningar runt ryggen och över håret. Och sen, ringde min älskade pappa. Pappa som hatar att prata i telefon, ringde för att han förstod att jag behövde det. Mina älskade föräldrar. Dom sa mycket klokt. Jag vet att det kommer bli bättre. Helt plötsligt så kommer det en dag då jag inte tänker på andreas. Helt plötsligt kommer den dagen då allting vänder. Men jag vill att den ska komma nu. Och som pappa sa. Vad ska jag egentligen göra i Vimmerby? Jag ska ju lägga allting bakom mig. Och han har rätt. Jag tänkte inte på det. jag har ju ingen anledning egentligen. För jag umgås ju inte lika ofta, eller ja inte alls med skåningarna längre. även om dom vill att jag ska följa med. och andreas, ja honom kan jag ju inte åka dit med. Men vem vet. jag har semester då iaf. så vi får ser hur det känns då. jag kanske bara tar semestern och drar ner till Skåne för att vara på k-dagarna med Piffi och gänget. Jag vet inte alls hur det kommer att kännas då. Men en sak vet jag. Jag hoppas iaf att jag kommer må bättre än vad gör nu.... för jag vet att det aldrig kommer att bli andreas och jag igen. jag är nästan helt säker på det. och jag måste bygga upp ngt till mig själv. men det är svårt och jobbigt...


så tack mamma och pappa. ni betyder allt för mig och jag älskar er överallt. vad vore jag egentligen utan er?


och mamma pratade med min ande idag me jag har i lägenheten. det kändes tryggt. har hennes energi nu. ska ha med den överallt.


älskar er... tack för att ni finns...


och mamma. du var riktigt snygg :) är glad för din skull...



Av Kim - 15 mars 2009 16:33

Tittar på Fullt Hus nu på trean. Snyggingen Tom Welling är ju med :) Min superman....

Av Kim - 15 mars 2009 16:27

Det enda sättet att bli av med en skugga, är att släcka lampan. Sluta springa från mörkret och möta det man är rädd för....

Av Kim - 15 mars 2009 14:08

Kom på att jag inte ätit ngt idag. Får nog ta en soppa sen. Ska gå på vägning imorgon. Dom lär inte vara så glada. Men så är det när man mår dåligt. Kroppen vill inte ha ngt. Den vill bara försvinna. Tyna bort. Man är sönder. Både inom och utombords.



Av Kim - 15 mars 2009 13:59

Just d ja.


Va ju melodifestivalen igår.


Måste säga att jag tror faktiskt att vi kan ha en bra chans med den låten. Den är annorlunda och bra. Tror det kommer gå bättre iaf än när vi skickade "kollapåmigjagvillvarasombarbiemedplutandeläpparoch
fultfejs" Charlotte förra året. Blä på henne. Jag är så glad över att Caroline kom tvåa. För jag tror liksom inte den hade slagit så bra i stora finalen. Men som hon själv sa. De flesta över 15 år känner igen sig i texten. så sant så sant... gråter varje gång jag hör den. Och varför gör man så? varför plågar man sig genom att lyssna på låtar som man vet gör on i själen och så att man gråter? varför är man trög när man är olycklig?


Nu är det rent och fint i min lägenhet igen. Visserligen så blir det inte så smutsigt nu när jag bor ensam. Men måste ha det varje söndag för att något iaf ska funka i mitt liv.


Vill fixa mina naglar svarta, men mitt svarta nackellack är slut. Får fixa innan helgen iaf.


Ångest, panik och ensamhet.


Av Kim - 15 mars 2009 12:40

Vaknade 07.50 imorse. Igen. Mardrömmar och svettig. Varför? Antagligen för att jag mår dåligt.


Idag är det ju som sagt städ och tvätt dag. som vanligt på söndagar. Är bara så tråkigt att göra fint men ingen andy som kommer hem och säger: Älskling, vad fint här är. Saknar det...


Speciellt nu när det fina vädret börjar komma. Då hade vi ätit frukost tillsammans. Sen hade vi stuckit ut till GT och han hade pulat i garaget och jag och gisela hade umgåtts, gått en runda och sen lagat mat till alla. Vill ha tillbaka det. vill ha tillbaka DIG.


På fredag är det skåne som gäller. det enda jag ser framemot just nu. sen efter det. ja.. jag vet att jag är bitter och allmänt jobbig. men så mår jag. så är det.


ska ut och byta tvätt nu.

Av Kim - 15 mars 2009 09:34

DAGENS Vill ha: Ett annat liv.

DAGENS Klädsel: Röda hello kitty mysbyxor, hello kitty myströja.

DAGENS Smink: Inget

DAGENS Frisyr: Uppsatt

DAGENS Låt:  ------------------

DAGENS Planer: Städ och tvätt dag idag.

DAGENS Bästa: Finns inget.

DAGENS Humör: Ledsen.

Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards