This Is My Life

Alla inlägg under april 2009

Av Kim - 7 april 2009 19:18

vad hände nu? varför sitter jag nu och lyssnar på depplåtar och plågar mig själv? för helvete Kim. Nu räcker det.


Piffi, du måste rädda mig från havets botten. för där är fan inte toppen.

Av Kim - 7 april 2009 19:07

tårarna rinner. får gåshud. ryser. älskar den. är så fin. vill älska till denna låten. vill känna kärlek till denna låten. älskar den. världens finaste låt.


http://www.youtube.com/watch?v=VYd_doxZIYM

Av Kim - 7 april 2009 10:07

Café i Nordstan, Göteborg


Två killar ~17 sitter på ett café och diskuterar "Parlamentet".
Kille 1: Fatta vad härligt att vara Björn Gustafsson ändå!
Kille 2: Jaa, att vara så sjukt rolig och populär måste vara grymt. Dessutom är han jävligt söt också.
Kille 1: Vad sa du?
Kort tystnad.
Kille 2: Fatta vad mycket brudar man skulle få, sa jag…


____________________________________________________________



Bänk, Katrineholm


En mamma och hennes tonårsdotter sitter på en bänk och skalar varsin apelsin. Plötsligt suckar dottern högt och tungt.
Mamman: Vad suckar du för då?
Dottern: Jag suckar för att det så kallade demokratiska Sverige som numera säger sig vara borgerligt fortfarande fortsätter att tjata om A-kassan dag ut och dag in, när vi svenskar i regel bryr oss mer om miljöförstöringen och den globala uppvärmningen, som borde vara politikernas första prioritering.
Mamman: Eh… va?
Dottern: Nej, jag suckar för att jag inte får upp skalet på apelsinen…



Av Kim - 7 april 2009 09:51

Piffi. Denna är för dig :) hi hi


Uppsala


En tjej ~15 är inne på toaletten. Utanför väntar hennes kompis, som är i samma ålder.
Tjejen inne på toan: Jag bajsar konstigt!
Kompisen (osäkert): Vadå, är det löst?
Tjejen inne på toan: Neeej…
Tjejen inne på toan öppnar dörren och ber kompisen komma in och kolla.
Kompisen (kort därefter): Ouuuusch. Jag tror jag går ut

Av Kim - 7 april 2009 09:14

Buss 2, Jönköping


Två killar ~18 sitter på bussen och diskuterar sommarjobb och en av dem har just berättat hur han får tiden att gå genom att lyssna på ljudböcker.
Kille 1: Men inatt var jag helt störd alltså.
Kille 2: Vadårå?
Kille 1: Jag började lyssna på en ny ljudbok och först efter en timmes lyssnande så kom jag på att jag hade shuffle på!



Av Kim - 7 april 2009 08:06

Buss 200 mellan Skara och Skövde


Två tjejer ~16 sitter och diskuterar.
Tjej 1: Du, jag kom på en sak.
Tjej 2: Vadå?
Tjej 1: Du vet den där visan "Ekorr'n satt i granen"? Lyssna på texten: "Ekorr'n satt i granen, skulle skala kottar, fick han höra barnen, då fick han sa bråttom, hoppa han från tallegren…
Tjej 2: Jaha?
Tjej 1: Liksom hur fan hann han byta träd mitt i sången?


ha ha ha ha ha

Av Kim - 7 april 2009 07:18

varför lär jag mig inte? läste genom min blogg nu. så många minnen. hatar det. hatar mitt liv. hatar att vara olycklig. hatar att vara utan DIG. hatar denna dagen. mycket hat idag. idag ska man nog inte prata med mig. idag är jag inte på bra humör. idag mår jag dåligt. men ska ju luncha med Gunilla sen. hon är bra. hon får mig att skratta. det är bra. det behöver jag idag.

Av Kim - 7 april 2009 06:27

idag gick jag upp i tid så jag hann duscha och fixa mig. ska ju till kontoret idag så då kan jag ju inte se ut hur som helst. det går ju inte för sig.


hade så svårt för att somna igår me. men när jag väl somnade så drömde jag underbara drömmar. om förr. när jag var lycklig. men när jag vaknade och insåg att det bara var en dröm så brast det. då bröt jag ihop. då ville jag bara somna in igen och helst inte vakna. hatar det nu. hade sån toppendag i lördags. var är den? hur kunde jag vara så stark just den dagen? jag vet att det tar tid. men nu når jag botten igen. och jag vet att det bara är för att vi drog upp allting igen i söndags och sa hejdå. jag mår skit. jag mår värre än skit. jag vill försvinna. trodde att jag var på väg att klara det. trodde jag blev starkare. men allt sjönk igen. varför skulle jag säga hejdå? varför tänker jag på det? på dig? du vill ju ändå inte att jag ska göra det. så varför i hela friden gör jag det då? varför är du en underbar person? varför är du perfekt? önskar bara du kunde vara elak. så jag kunde hata dig. lättare att hantera ilska än sorg. för jag klarar det inte. men samtidigt så vill jag inte hata dig. du var den perfekta pojkvännen. du ljög aldrig, du gick aldrig bakom ryggen, du brydde dig alltid. du fanns där. du var den rätta för mig.


bah Kim. sluta traggla nu.


se framåt. det finns ju faktiskt människor som bryr sig om dig. och piffi kommer ju i övermorgon. hell yeah :D


hur kunde du?

Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards