This Is My Life

Alla inlägg under april 2009

Av Kim - 7 april 2009 06:25

DAGENS Vill ha: En tidsmaskin!

DAGENS Klädsel: svart skjorta, hög plommonlila kjol, leggings och stövlar

DAGENS Smink: Foundation, ögonskugga, kajal och mascara

DAGENS Frisyr: Ruffsigt.

DAGENS Låt: Erasure - A little respect.

DAGENS Planer: Jobba och sen upp till kontoret i Falkenberg.

DAGENS Bästa: Piffi kommer på torsdag=)

DAGENS Humör: ledsen...

Av Kim - 6 april 2009 19:47

Så nu man hemkommen efter en timmes promenad. Gick längs nissan ner mot hamnen och sen en runda. Kollade in tivolit dom har satt upp nu till påsken. Piffi, vi ska åka karuseller :) Sen avslutade vi med att gå till pressbyrån och jag åt årets första glass. En lakritspuck blev det för mig =) Patric är fan galen. Nu skulle han hem och äta, vila och sen ska han träna och ut och springa. Hur fan orkar han? Vill också ha så bra fysik.. Ha, det kan jag ju drömma om...


Nu ska jag nog försöka sova. Måste sova.


Längtar till på torsdag...


Saknar dig

Av Kim - 6 april 2009 18:07

trodde faktiskt inte man kunde vara såhär trött. jag mår illa så trött jag är. fy bubblan. har försökt sova i eftermiddag. men det har gått sådär. ngn timma har jag sovit. fyra timmar på två dygn. det är inte så bra för mig. jag måste få 8 timmar sömn på en natt annars blir jag typ sjuk. ska självdö snart.


Patric försökte få med mig att springa ikväll. HA! med tanke på den formen han är i eftersom han måste vara vältränad för sitt jobb så hade jag dött efter 1 meter typ eller ngt. så vi kanske bara ska ta en promenad. får se. är som sagt himla död.



Av Kim - 6 april 2009 11:30

Systembolaget. 


Det är lördag och enormt mycket människor kommer in fem minuter i tre; precis före stängning. Köerna till kassorna är cirka 20 meter långa och det går långsamt. Sista killen i kön ~23 kommer fram till den manliga kassören ~25 och lägger upp ett tiotal öl på bandet.


Kassören: Tyvärr, klockan är tio över tre, jag kan inte sälja de där till dig.
Killen (panikslaget): Va?!
Kassören: Skojade bara, men det hade varit kul om det var så.
Killen (muttrar): Snarare läskigt än kul…
Killen tar sina öl och går snabbt ut.


ha ha ha ha

Av Kim - 6 april 2009 11:06

på torsdag ska jag och Piffi gå på bio :) ska se Fast and Furious och dregla lite över både pojkarna, flickorna och bilarna :)



Av Kim - 6 april 2009 10:16

Café, Växjö


En kvinna och en man, båda ~50, och deras dotter ~14 pratar om dotterns matematiksvårigheter.


Mamman (näsvist): Ja, vi kanske skulle få ta och skicka dig på summercamp?
Dottern (kaxigt): Vi kanske skulle kunna få ta och skicka dig på fatcamp?
Pappan börjar gapskratta men efter en blick från mamman tystnar han snabbt.
Pappan (till dottern): Men Emma då…


Ha ha. så klockrent :)

Av Kim - 6 april 2009 09:54



Andreas pappa kom precis in i butiken för han skulle kolla upp inför ett jobb dom ska göra här. det kändes konstigt. var jättekul att träffa honom, men vad skumt det kändes.



Av Kim - 6 april 2009 08:46

ja, jag har tråkigt. 


Namn: Kim Michelé Renée Stolpe

Tilltalsnamn: Kim
Födelsedag: 9 september
Hemstad: Broby
Ögonfärg: Blå-gröna
Hårfärg: Svart just nu
Längd: 159 cm
Höger/Vänsterhänt: Höger
Värsta vana: Litar för lätt på fel folk
Stjärntecken: Jungfru
Sko stlk: 37-38
Är dina föräldrar skilda: Nej
Skor idag: Stövlar
Din svaghet: Alldeles för känslosam
Mål för 2009: Bli lycklig igen
Mest använda fras på msn: Hej
Det första du tänker på när du vaknar: "bara lite till"
När går du och lägger dig: Beror på hur trött jag är
Bästa minne: När jag och Andreas fick nycklarna till vår lägenhet!

Favoriter

Färg: Svart
Mat: Mammas ricochcurry
Sport: Motorsport
Djur: Katt
Glass: Lakritspuck
Godis: Choklad
Affär: Gina Tricot
Nummer: 6
Helgdag: Lördag
Årstid: Alla
Parfym: DKNY
Kroppsdel på motsatta könet: Läpparna

Vänner och livet
Vad vill du bli när du blir stor: Är jag inte stor nu då?
Hur vill du dö: Inte ensam iaf.
Vem av dina vänner är mest lik dig: Piffi.
Vem får dig mest att skratta: Piffi.
Vem har du känt längst: Sofie.
Vem är blygast: Oj, har inte direkt nga blyga vänner, men Annelie isf.
Vad är den bästa känslan i världen: Att få vara lycklig.
Värsta: Ångest
Vart vill du bo i framtiden: Idonknow
Hur länge tror du att du kommer leva: Idonknow
 
Har du någonsin
Varit kär: Ja.
Blivit dissad: Ja
Rymt hemifrån: Vet inte faktiskt.
Föreställt dig ditt ragg naken: Ja
Skolkat: Ja
Sovit utomhus: Ja.
Gråtit i skolan: Ja
Spytt i skolan: Ja
Velat bli modell: Nej
Gjort något riktigt dumt som du skrattar åt idag: Njaj!
Sett en död människa: Nej, och vill aldrig göra det heller.
Druckit alkohol: Hell yeah.
Ätit sushi: Nej, och kommer aldrig våga
Varit på scen: Ja
Snattat: Har jag säkert.
Varit full: Ja
Retats: Ja
Blivit nerslagen: Ja

Du??
Svär: För ofta
Sjunger bra: Haha, nä!
Dushar dagligen: Ja.
Tycker att du är attraktiv: Ibland.
Kommer överens med dina föräldrar: Ja <3
Gillar åska: Ja, men inte när jag är ensam.
Spelar något instrument: Ja, blockflöjt.
Går till kyrkan: Nej.
Sover med gosedjur: Nej.
För dagbok: Blogg
Sjunger i duschen: Ja ibland.

This or that:
Pepsi/Cola: Pepsi Max
McDonalds/burger king: McDonalds
Singel/gruppdate: Singel
Choklad/vanilj: Choklad
Jordgubbar/blåbär: Jordgubb
Kött/veg: Kött
Tv/film: både och.
Gitarr/trummor: Gitarr
Kinamat/mexikanskt: Kina
Kakor/paj: Paj
Blind/döv: Döv

Kan du:
Gå ner i splitt: Ja
Skriva med båda händerna: Kan, men det blir inte så fint med vänster
Vissla: Ja
Blåsa en bubbla: Ja
Ha dina ögon i kors: Tror det
Nudda näsan med tungan: Nej
Äta vad du vill utan att oroa dig: Nej

Vem var den senaste personen:
Du nuddade: Mattias
Du pratsde i tfn med: Patric
Msnade med: Jonas
Du kramade: Madde
Du skällde på: Vet inte
Sportade med: Ha ha, jag cyklade till havet i lördags med Patric. räknas det? =)


Senast du:
Skrattade: Igrår
Filmen du såg: Det var en igår på trean. Kommer dock inte ihåg vad den hette.
Drog ett skämt: Vet inte

Random:
Vilket land skulle du vilja besöka: Australien och USA
Hur många kuddar sover du med: Fem
Dricker du mjölk: Ibland
Person du hatar mest: Låter vara osagt

Var tror du vi hamnar när vi dör: We'll see
Hur många signaler innan du svarar: Tills jag hittat telefonen
Borde man uppfinna: En knapp som man trycker på så man bara kan må bra sådär tjoff när man behöver det.
Lekte du med Barbie som liten: Ja

Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards