This Is My Life

Alla inlägg under april 2009

Av Kim - 20 april 2009 15:38

jag lovar er... jag är verkligen så nära döden just nu....


har kört mitt första träningspass. jag insåg att jag aldrig hade klarat det själv, för jag hade gett upp ganska så snart. så efter jobbet drog jag hem till Patric och väckte liv i honom. sen drog vi ut och joggade, eller ja, jag gjorde. han gick bredvid ha ha.. guuuuud vad otränad jag är. sen så drog vi hem till honom igen och körde styrka. det lilla. det känns i hela jävla kroppen. men vi tog inga ryggövningar idag, vi hoppade det med tanke på ryggen... shit, fatta vad jobbigt det var att gå hem sen. jag är helt slut. men vänta ni bara, om nga veckor så är jag inte såhär andfådd och kass... ha ha.... bra med personlig tränare iaf som trycker på... fan för typ 7 år sen så var jag manisk och sprang en mil om dagen. då va jag grym. jag ska dit igen =) Men Patric var iaf stolt över mig och tyckte jag var duktig :) tror nog mest att han bara säger så för att vi är kompisar, hade vi inte känt varandra utan han bara hade tränat mig så hade han nog höjt rösten. ha ha


nu ska jag äta och vila mig... behöver nog verkligen en dusch också. ha ha


Åhh :) Micke kommer nog hem till helgen. Som jag har saknat honom... han kommer hem från Norge, har varit där i fyra månader... hade verkligen behövt honom nu :) Micke är bra. jag saknar Micke :)



Av Kim - 20 april 2009 06:58

Jahapp


i fredags så drog jag. lånade bilen av grannen och sen drog jag ner till kära Broby och min familj när jag slutade jobba. när jag kom ner till broby så mötte pappa mig i dörren :) det blev grillat och min efterlängtade öl. så god den var =) Sen efter middagen och lite snack så drog jag ner till min underbara lillebror och träffade honom, daniella och linda. dom lagade tacogratäng och sen spelade vi yatzi :) och drack öl. eller ja, iaf jag. sen tittade vi på transformers. älskar den filmen. den är så bra. Bumblebee :) sen gick jag och linda hemåt runt midnatt. sen i lördags så fick jag behandling av min mamma. hon healade mig. var en märklig men skön känsla. blev så yr efteråt. och så fick jag två nya stenar me som jag ska ha i mina påsar. sen fotograferade jag Dans bil. sen blev det middag. och sen kom Dan och hämtade mig då blev det party hos honom. Men sömnbristen satte sina spår och efter X antal öl så tog jag Dans ena sänghalva i beslag. (jag skyller faktiskt på sömnbristen). Sen runt 2 tiden så va huset tomt på folk och Dan tog halvan av sängen som blev över och gick me och snarkade. Sen igår så körde Dan hem mig till Broby, så lagade jag och mamma mat =) Mariefredspasta. mmmmm.. fick med mig ett stort lass hem som jag ska frysa in... sen begav sig bilen hemåt till Halmstad... så stack jag bort och hälsade på Patric (du måste verkligen skaffa en tv grabben) och sen när han drog till jobbet så drog jag mig hem. En varm dusch och sen i säng direkt. Sen när jag väääl lyckades somna runt 20.00 så blev jag väckt av att telefonen ringde.. grrr.. så det tog sin lilla tid sen igen. Sen pratade jag med Andy me =) Han ringde när han var på väg hem. Ska låna hans spikmatta i veckan. fan att jag inte köpte en sån till mig me när han fick den av mig när han fyllde år. nåja. tur jag kan låna hans. har så ont i ryggen.


idag ska jag börja med min träning. hojja. undrar om jag kommer göra det egentligen. jag är så trött idag. men efter en powernap så mår jag säkert bättre :)


så det var dessa dagarna jag har varit frånvaro...


tack för helgen alla inblandade. kommer snart ner igen ju :)



Av Kim - 20 april 2009 06:57

DAGENS Vill ha: Sömn.

DAGENS Klädsel: svarta stuprörsjeans, vit topp och svart kofta.

DAGENS Smink: Foundation, ögonskugga, kajal och mascara

DAGENS Frisyr: Ruffsigt.

DAGENS Låt: bag in a box

DAGENS Planer: jobba, powernapa och träna.

DAGENS Bästa: inget än sålänge.

DAGENS Humör: förvirrad

Av Kim - 17 april 2009 17:28

Önskar så att jag hade dig att komma hem till nu. Då skulle vi gjort ngt roligt. Nu när det är fint väder. Vi hade gått och satt oss på en uteservering. Eller så hade du behövt vara i garaget och då hade jag hållt dig sällskap och druckit ngn öl, målat din bil. Eller så hade vi varit ute i gt och druckit ett glas vin med gisela, ätit god mat och haft roligt. Men nu har jag inte dig längre. Det gör ont. Speciellt nu när sommaren är på intåg. Allt vi brukade göra tillsammans. Alla minnen. Nu gör du allt det utan mig. Och jag gör ingenting. Livet är orättvist. Idag är ingen bra dag. Men vad gör det?


Nu drar jag

Av Kim - 17 april 2009 11:58

som ni säkert alla vet - ni som känner mig iaf - så är jag nog världens mest otränaste (kan man säga så?) person. jag är så svag. och nu när jag gått ner mina 17 kg så tänkte jag att jag vill ha lite fastare kropp. så patric satte ju ihop ett träningschema till mig. och i morse (efter att han sprungit och tränat) så kom han förbi för att visa alla övningar. gud vad vi skrattade. så otränad jag är.. ha ha... så nu ska jag ta tag i detta. från och med måndag så ska jag börja göra detta träningschema. 3 dagar i veckan. sen drar jag ju igång med simningen me nästa månad. jag ska bli fit för stranden 09 :) that´s it... men gojjde vad ont jag fick i ryggen av vissa övningar, så vi backade nga... vill inte förstöra mig helt...


har sovit så dålig inatt igen, som vanligt... vaknat typ fyra gånger. är så trött. på allt.


idag har jag satt på en av ringarna jag fått av andy, har inte haft dom på mig på fyra månader. men jag klarade sätta på den ena idag utan att gråta. det kändes tungt, det ska jag säga... men jag vill ändå kunna ha den på mig för den är så fin och jag älskar den... så jag är glad. ni tycker säkert jag är löjlig, men det är ett stort steg för mig... så är det... och jag bär den på mitt finger nu...


tänker på dig...

Av Kim - 17 april 2009 11:56

DAGENS Vill ha: En vårjacka.

DAGENS Klädsel: lila topp, svart bolero, svart ballerinakjol, leggings och pumps.

DAGENS Smink: Foundation, ögonskugga, kajal och mascara

DAGENS Frisyr: Ruffsigt.

DAGENS Låt: linkin park - leave out all the rest

DAGENS Planer: jobba, sen drar jag.

DAGENS Bästa: idag drar jag.

DAGENS Humör: förvirrad

Av Kim - 16 april 2009 12:15

när klockan ringde imorse trodde jag att jag skulle försvinna. så trött. vaknade visserligen innan klockan ringde men när jag hörde den signalen så förstod jag ändå att jag inte kunde ligga och dra mig längre. suck. så det var bara att gå upp. hade ju min första tid hos kuratorn idag. visste ju inte riktigt vart det låg ngnstans, men Patric har ju "patrullerat" där så han följde mig dit imorse. det var himla skönt att prata med ngn som förstår. ngn som inte bara säger "för helvete kim, alla har gått genom det. ryck upp dig. det blir bättre. skärp dig. det hände av anledning. bla bla bla" ALLA är vi olika individer. alla reagerar annorlunda. så är det bara. och därför var det så skönt. jag har gått genom chockfasen och är nu i fasen där jag reagerar. jag mår dåligt så är det bara, sen får ni andra säga/skriva vad ni vill. för jag kan inte bara ruska av mig allting på en dag. det är en lång process för han var hela mitt liv. han var den rätta för mig. min kärlek. även om det hände av en anledning så ville jag inte att det skulle hända. that´s it. ska träffa henne om två veckor igen. det kändes så skönt att få prata med henne. det kändes som om en stor sten släpptes från mina axlar. att veta att jag inte behöver gå och dra detta ensam, utan att det faktiskt finns ngn som kan hjälpa mig genom detta genom att lyssna och prata.


men samtidigt så vill jag ändå tacka dom som kramar om mig när jag behöver det, dom som säger att det gör ont och att det kommer att ta tid. dom som hör av sig för att fråga hur det är. dom som skriver till mig. dom som talar om mig.


så idag ska jag ut och gå en timme i rask takt ikväll. det tar 30 minuter för endorfinerna att nå hjärnan. för att man ska kunna känna sig avslappnad. så varje dag ska jag göra det fram till nästa besök. jag är så spänd, ledsen och otrygg. så jag får göra detta för min egen skull.


du gav mig så mycket. du gav mig kärlek. du gav mig trygghet. du gav mig guidning. du gav mig stöd. nu finns du inte bredvid mig längre på samma sätt. nu måste jag hitta allt det där ensam. det skrämmer mig.

Av Kim - 16 april 2009 12:10

DAGENS Vill ha: En vårjacka.

DAGENS Klädsel: vit skjorta, svart hög kjol, leggings och stövlar.

DAGENS Smink: Foundation, ögonskugga, kajal och mascara

DAGENS Frisyr: Ruffsigt.

DAGENS Låt: under pressure - Queen

DAGENS Planer: jobba, ut och gå en timme i rask takt och sova.

DAGENS Bästa: första besöket hos kuratorn idag.

DAGENS Humör: splittrad till tusen

Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards