This Is My Life

Alla inlägg under juni 2009

Av Kim - 16 juni 2009 14:48

så långt kom jag med städningen. det blev en öl på innegården och lite snack med grannen. och lite tfntid med Johan :) han ska på fotboll idag. ovanligt. NEJ :) ha ha... hata fotboll... längtar tills på torsdag :D


nej om man ska ta tag i städningen nu :) ha ha. slänga alla ölburkar kanske. så man kan fylla på med nya tomma sen =)


Piffi - SAKNAR DIG!!!!!


vi dansar och du har så mjuka läppar



Av Kim - 16 juni 2009 14:05

då har man kommit hem efter en tripp på stan med Annelie. käkade tacobuffé :) och så shoppade vi givetvis me. men bara lite..


hey hey you you... no way no way


nej om man ska ta tag i städningen. har sista tvätten inne i maskinen nu.


fan fan fan fan fan fan fan fan fan fan fan fan fan fan fan fan fan fan fan


bli klockan 21.00 på torsdag NU! tack. VA BRA!!!!


saknar, längtar, tänker, väntar



Av Kim - 16 juni 2009 09:17

va väl ett tag sen vi körde plus och minus så vi uppdaterar det lite tänkte jag :)


+ Johan :)

+ 7½ arbetsdagar kvar till semestern. kommer bli en sån mysig semester :)

+ jag är så glad

+ jag njuter av livet

+ att jag har kunnat stryka så många punkter på min lista

+ att det bara är två och en halv jobbedagar kvar sen drar jag neråt till Malmö :)

+ träffa Annelie idag

+ jag har verkligen dom bästa vännerna. tack för igår Madde <3


- det suger att bo så långt ifrån Johan

- att jag verkligen måste ta tag i min lägenhet idag.


Av Kim - 16 juni 2009 06:31

godmorgon


jag är så trött. det var så skönt att få sova inatt. att få ligga i en stor dubbelsäng och få sträcka ut sig istället för att slåss i en 90 säng. Visserligen är det mysigare att ligga två i en 90 säng men inte bra alls för min rygg. Så tur att jag kan sova ut i min stora säng mellanåt :) fast det var tomt och ensamt. tog ett tag innan jag somnade. man vänjer sig alldeles för lätt av sällskapet.


idag ska jag tvätta och städa. Träffa Annelie också tänkte jag. Hon kommer direkt efter jobbet så jag hinner slänga i en tvätt innan vi rör oss utåt. Sen måste jag verkligen ta tag i städandet. Det står alldeles för många ölburkar i mitt kök sen förra veckan. Får nog plocka undan lite. Ska ju låna ut lägenheten i helgen till Pia som kommer ner för att fira midsommar i Halmstad med Mattias och gänget. Är lite putt för att jag inte hinner träffa henne :( Men det går fler tåg. Jag åker ju redan på torsdag och hon kommer på fredag. Men men.


Mamma och pappa kom ju förbi butiken igår me och sa hej. Var så skönt att få träffa dom. Mina föräldrar är dom bästaste :) Ska dra mig neråt dit under semestern tänkte jag.


jobbar bara 8 dagar till sen har jag semester. Nu hoppas vi bara på fint väder me ju :D


miss you 

Av Kim - 15 juni 2009 20:53

andy kom förbi. vi pratade. han hämtade sina sista grejjor. han lämnade min nyckel. nu är det verkligen över. det var jobbigt. det gjorde ont. han kommer alltid ha en stor del av mitt hjärta. jag kommer alltid att älska honom på ett sätt eller annat. så är det bara. det var riktigt tufft. så många år. så många minnen. så mycket tillsammans. men det var som jag sa till honom. sitta här, med ett brustet hjärta och vara olycklig. eller gå vidare med lycka och glädje. då väljer jag det sistnämnda. för det var aldrig meningen att det skulle vara jag och andy. för hade det varit meningen, så hade han inte lämnat mig. och det var ändå HAN som gick. han tyckte det var jobbigt. han tyckte det kändes konstigt. vi sa att han skulle höra av sig när han smält det. vi vill vara vänner med varandra.


Johan gör mig glad. Han får mig att känna livsglädje igen. han får mig att le. det är bara jobbigt just nu. ringde Madde. hon kom som ett skott. en äkta vän. jag pratade. hon lyssnade. sen satte jag mig på innegården. tog några öl. pratade med grannarna som tog ngn drink. nu sitter jag här. vill hellre vara någonannanstans. vill vara där lyckan ler. där jag är glad. saknar dig.


och by the way. det blev ingen städning av lägenheten. kom annat emellan. plus nga öl och ngn drink. så får väl ta tag i det imorgon.

Av Kim - 15 juni 2009 15:49

Nu kan jag stryka nga punkter på min planlista. Och jag ler när jag gör det :) 


Min Planlista i Random ordning...


1. Hitta styrkan igen. - jag hittade styrkan till slut. Jag började må bättre och bättre. Och min plan var ju egentligen att vara ensam ett jävla bra tag. Men man kan inte förhindra sina känslor. Det går inte. Känns det rätt så gör det. Och då ska man inte försöka stoppa det. Så nu har inte Kim bambiben längre, utan nu har Kim starka, ståtliga och stadiga ben.

2. Släppa taget. - jag har gått vidare i mitt liv.

3. Börja le igen.   jag gör faktiskt det. Tack vare många faktorer. De inblandade är J, Josse, Johan och Madde.

4. Göra stan med Mattias så ofta som det går :) - kontot i fara där ja ;)

5. Få tillbaka min självkänsla. - sen jag träffade Johan så har jag verkligen det.

6. Inse att det inte var pga mig och att jag faktiskt är värdefull. - tack vare många timmars snack med J och J :)

7. Hitta någon som jag vill vara med och som vill vara med mig, hålla mig i handen och faktiskt tycker om mig för att jag är jag. - Johan :) Även om vi skyndar långsamt, så har jag hittat ngn som jag tycker om och som tycker om mig. Och jag är så glad för det.

8. Bli rik :)

9. Hoppa fallskärm med Mattias.

10. Hålla min nya form. - än så länge iaf :)

11. Träffa Piffi & c.o oftare.

12. Köpa ny TV och surroundsystem.

13. Umgås med min familj oftare. - varit där nere rätt ofta, mamma har tittat förbi här uppe.

14. Ta tag i fotograferandet igen.

15. Sluta blicka bakåt. - nu blickar jag bara framåt och är spänd på vad livet kan erbjuda mig. :)

16. Skaffa egen studio.

17. Vara tacksam för att jag är i livet. - just nu är jag det :)

18. Sluta sitta hemma och vara bitter.  - sitter iaf inte hemma längre, här är det utgång konstant =) visst kan jag fortfarande vara bitter över livet, men det går över efter nga öl :)

19. Träffa nytt folk. - det har jag verkligen gjort: patrik, micke, patric, sanna, martin, fidler, alle, kirre och en massa fler :)

20. Skriva en låt till Melodifestivalen tillsammans med Nina :)

21. Tatuera mig.

22. Aldrig bli kär igen...

Av Kim - 15 juni 2009 14:24

Som ni säkert alla har förstått som läser min blogg ofta så är jag mycket gladare nu för tiden och jag har kunnat uppdatera min planlista. Anledningen heter Johan. Jag har mått sjukt dåligt sen uppbrottet och hela tiden har jag hört orden "gå vidare". Jag har inte riktigt velat gå vidare för av ngn anledning så har jag velat vara kvar i det förflutna. Men sen träffade jag Johan via jobbet. Han frågade nga gånger om jag inte ville komma ner till Malmö. Först kände jag mig tveksam men sen gjorde jag det. Och jag är så glad för det. För han får verkligen mig att må bra. Han gör mig glad och han inser att mitt liv är värt att leva. Vi trivs bra ihop och vi ska fortsätta träffas för att se vad som finns. Skynda långsamt. Samtidigt som jag har varit så glad för detta så har jag känt oro för att berätta detta för Andreas. Eftersom vi är så bra kompisar och står varandra nära. Men han var glad för min skull. Visst känns det sa han, men han vill inte mista mig helt så vi är inte ovänner eller något alls. Och det känns himla skönt för mig. Allt ordnar sig till slut, men man ska inte skynda sig direkt som alla har påpekat för mig. För hade jag inte fått vara ledsen och ha sorg i den tid jag ville ha det så hade jag bara rusat in i ngt eller gjort ngt annat istället för att vänta tills det känns rätt. Och det gjorde det verkligen med Johan. Så jag är glad att jag inte lyssnade på andra utan att jag lyssnade på mig själv. Det enda som suger getballe är att han bor i Malmö. Förstår ni hur drygt det är att åka dem två timmar det tar med tåget? bah. Men samtidigt skönt att vi inte bor så nära varandra. För då har man sin egen tid och så ses man på helgerna. Det är så man skyndar långsamt. :) pluset är ju dock att vi har lyckats pricka in våra semestrar på samma veckor. Så det ska bli mysigt. Nu står jag bara inför tveksamheten om Vimmerbyveckan... Nåja, det känner jag hur jag ska göra när det börjar närma sig.


Men nu vet ni alla det, att Kim är glad. Och denna glädjen stavas Johan.

Av Kim - 15 juni 2009 14:16

Så nu är man himma efter helgens bravader. Har verkligen haft en toppenhelg på alla sätt och vis. Träffat nya människor och varit på travtävling i Köpenhamn. Det var riktigt roligt. Jag vann till och med. Fast Johan vann ju typ mest. Fusk det där, jag ska lära mig mer till Halmstad tävlingen så ska minsann jag vinna mer :) Fast öl leveranserna var lite dåliga. Jag är ju som en svamp. Nästa gång får jag ta med mig extra själv. Ha ha.


Men nu är man tillbaka till verkligheten igen. Bara fyra jobbedagar denna veckan. Vi har ju stängt på midsommar. Och så tar jag tåget till Johan på torsdag. Blir att fira midsommar i Malmö. Vad som händer det vet dock ingen, men ngt händer väl alltid. Jag bara tag along och njuter av sällskapet:)


Snart kommer mamma och pappa hit och besöker mig på jobbet. Dom är ju uppe i Halland och campar med husvagnen. Ska bli skönt att få träffa dom.


Fan, måste verkligen städa lägenheten ikväll. Får ta en röjjarrunda så det blir rent. Är ju aldrig hemma om helgerna längre, så då får man fixa allt sånt på vardagarna. Nåja. Vad är en bal på slottet?


Saknar dig

Presentation


Och om du saknar mig ibland, kan du släcka alla lampor, för jag finns någonstans i mörkret...


Familjen Olsson-Stolpe

    

      

         

                  

           

      

                

                 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Bloggar jag läser

Hemsidor


Ovido - Quiz & Flashcards